معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد:

اجرای طرح ویژه نوروزی نظارت بر بازار کالا از 15 اسفند

بازار عرضه مستقیم کالا و محصولات ایرانی از 22 شهریور تا 5 مهرماه، در مجتمع حکیمه و پارک ارم برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۲۷۶۲
برپایی بازار عرضه مستقیم محصولات ایرانی از 22 شهریور

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران، نشست خبری مدیر عامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات این بنیاد برگزار شد.

امیر شنعه از برگزاری بازار عرضه مستقیم کالا با قیمت های مستقیم خبر داد و گفت: بازار عرضه مستقیم کالا و محصولات ایرانی به منظور دسترسی مستقیم شهروندان به کالا و محصولات ایرانی از 22 شهریور در مجتمع حکیمه و پارک ارم برپا می شود. علاقه مندان می توانند تا پنجم مهرماه ازساعت 10 تا 22 در این بازار حضور یابند. اکثر تولید کنندگان گل و گیاه، کیف و کفش، لوازم منزل، لوازم التحریر، پوشاک مردانه و زنانه و... محصولات خود را در این بازار عرضه می کنند.

مدیر عامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران در ادامه افزود: در این دو بازار حداقل 300 تا 400 غرفه راه اندازی خواهد شد، از اتفاقاتی که امسال در این بازار شاهد خواهیم بود عرضه کالاها به قیمت پایین است، شاید شاهد بیش از 50 درصد تخفیف باشیم. همچنین پیش بینی شده تا در این بازارها غرفه های نظر سنجی راه اندازی شود تا از نظرات شهروندان هم بهره مند شویم.

وی با تاکید بر این که ما به دنبال جمع آوری نمایشگاه های غیرقانونی هستیم، خاطر نشان کرد: ما تلاش می کنیم تا نمایشگاه های غیرقانونی جمع آوری شود، یکی از تفاوت های برگزاری این بازارها با نمایشگاه ها در این است اشخاصی که پروانه صنفی یا جواز کسب ندارند می توانند در این نمایشگاه حضور یابند. شرکت های تولیدی، کارخانجات، شرکت های تعاونی و فروشندگان کم سرمایه مجاز به حضور در این بازار هستند. اولویت با شرکت های تعاونی، مشاغل خانگی، فروشندگان کم سرمایه، خیریه های مختلف و صنوف است البته با برخی از اتحادیه ها صحبت شده است و ما حتی با کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در حال همکاری هستیم و امیدواریم حجم وتعداد این بازارها بیشتر و بازار عرضه محصولات در مدت زمان طولانی تری اجرا شود و ما شاهد گسترش این بازارها در تمامی محلات باشیم تا شهروندان دسترسی آسان به این بازارها داشته باشند.

اجرای 11 طرح اشتغال زایی

شنعه در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: از ابتدای سال در حوزه اشتغال اتفاقی نیفتاده است و ما در تلاش هستیم تا مشاغل جدید را به طرف مشاغل پایدار پیش ببریم. این بنیاد در بحث اشتغال خانگی و تشکیل شرکت های پشتیبانی بسیار فعال بوده است، ما در بخش مشاغل خانگی مشکلات ویژه ای داریم، همکاری صنفی خوبی اتفاق نمی افتد و در برخی از مشاغل خانگی مشکل صدور مجوز داریم. اما مهم ترین موضوع در مشاغل خانگی این که کالاها به مردم عرضه شود، ما برای این کار دو راهکار را در پیش گرفتیم؛ شرکت های پشتیبان آمده که مواد اولیه را تهیه و کالای نهایی را جمع آوری و عرضه کنند.

مدیر عامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران از اجرای 11 طرح اشتغال زایی در شش ماهه نخست سال خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست سال بیش از 11 طرح اشتغال زایی داشتیم، از جمله در صنایع دستی، چرم، طلا که می توان به کوچکترین قرآن طلا نانو در سایز 12 سانت اشاره کرد که به زودی رونمایی خواهد شد. در بحث تولید تخم مرغ کانکس هایی در روستاها مستقر شده است. ما طرح پرواربندی گوسفند و همچنین گیاهان دارویی را در ورامین، شهریار و اخترآباد در حال اجرا داریم. زمینی بیش از 100 هکتار در موضوع های باغات، گلخانه و گیاهان دارویی قطعه بندی شده است و ما در حال حاضر در مرحله ثبت نام هستیم تا واگذاری زمین ها اتفاق بیفتد.

وی افزود: علاوه بر این، ما طرح خاصی را برای شش ماهه دوم اجرا می کنیم؛ تکثیر و پرورش مارهای سمی و زهرگیری از آنها که کار صادراتی است و برای مصارف بهداشتی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد که تاکنون فقط یک شرکت دولتی این کار را انجام می داد. به صورت مستقیم واحد تولیدی ایجاد شده که برای افراد ایجاد شغل می کند اما در کنار آن مشاغل زیاد وابسته به این تولید هستند و در حال حاضر نوعی پماد دوقلو برای تسکین درد مفاصل تولید و عرضه می شود.
شنعه با اشاره به طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن ایران یادآور شد: امسال بانک جامعی از افراد جویای کار داشتیم، ما بیش از 500 نفر را برای ثبت نام سرشماری نفوس مسکن معرفی کردیم. که البته نیروی مورد نیاز برای 3 هزار نفر است و علاقه مندان می توانند به صورت رایگان با مراجعه به سایت سرشماری در این سایت ثبت نام کنند.

گفتنی است؛ طرح سرشماری نفوس و مسکن حدود 45 روز و پیش بینی درآمد بالای دو میلیون تومان برای مامور سرشماری اجرایی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها