عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اطلاع‌رسانی بیشتر در خصوص استقرار شماری از جنگنده های ارتش روسیه در پایگاه هوایی نوژه همدان را خواستار شد.
کد خبر: ۹۳۴۹۱۵
نمایندگان نگران موشک‌های روس‌ در ایران

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از عصر ایران، شماری از جنگنده های ارتش روسیه در پایگاه هوایی نوژه همدان مستقر شده و از این پایگاه ، به سمت سوریه پرواز می کنند و اهدافی را در این کشور بمباران می کنند.

نماینده مردم اسلام‌آباد در این رابطه گفت: باید مشخص شود که این همکاری بر پایه همکاری متقابل است یعنی ایران هم می تواند از پایگاههای روسیه استفاده نظامی کند یا خیر؟ و آیا اقدامات صیانتی در این زمینه صورت گرفته است یا خیر؟

حشمت‌الله فلاحت پیشه تصریح کرد: باید توضیح داده شود که ما در آینده با روسیه که مواضع اش معمولا پر نوسان است و ایران از جمله کشورهای بوده است که محل تبانی این کشور بوده می‌خواهیم چگونه برخورد کینم. آیا قرار است این همکاری را ادامه دهیم و یا اقدامی انجام شده است که حوزه های امنیتی و دفاعی ما دچار مشکل نشود.

وی با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان به دنبال پاسخگویی مسئولان شورای عالی امنیت ملی در این زمینه هستند خاطر نشان کرد: نامه ای را امضا کرده‌ایم که در جلسه غیرعلنی توضیحات لازم برای رفع ابهامات ما در این زمینه صورت بگیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به توضیحات لاریجانی در این زمینه افزود: آقای لاریجانی باید مقداری شفاف تر در این زمینه توضیح می دادند چراکه ما سوالات زیادی داریم.

این نماینده اصول‌گرای مجلس تصریح کرد: اگر تصمیمی گرفته شده است در قالب شورای عالی امنیت ملی گرفته شده و باید مسئولان در این زمینه به ما توضیح دهند.

فلاحت پیشه گفت: اینکه ما پایگاه‌های را در اختیار روسیه نگذاشته‌ایم درست است ولی استفاده از پایگاه ما توسط روسیه صورت گرفته است و واقعیتی که وجود دارد این است که از زمان تصویب قانون از دهه ٦٠تاکنون خیلی شرایط متفاوت شده و استفاده از پایگاه فقط فیزیکی نیست.

وی ادامه داد: هواپیمایی که بر فراز کشوری پرواز می کند از امکان استفاده از هرگونه اطلاعات دفاعی ،پدافندی و غیره برخوردار می شود و این ها مواردی است که ما می خواهیم ببینم ما چه اقداماتی در این زمینه ها و برای محدود کردن فعالیت آنها انجام داده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
رضا
-
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
۰
۰
چقدر دلسوز دست شما درد نكنه اونوقت كه دلار روزانه بالا میرفت و خیلی ها به خاك سیاه نشستن و یه تعداد كثیری به خاطر افزایش قیمت دارو الان سینه قبرستون خوابیدن دوستان نماینده مجلس كجا بودن!!!!!!! چرا اون روزها كسی صداش درنیومد؟؟؟؟
رشید
-
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
این روزها كه خانواده ها از پس هزینه روزمره و عادی و حداقلی زندگی خود بر نمی آیند و در پس آن یارانه اشان هم قطع شده و وزیر كار و امور اجتماعی می فرمایند حذف یارانه افراد پردرامد نیاز به بررسی دارد ،كجایند نمایندگان و وزرا و رئیس دولت.چرا امروز با وجود حقوق های نجومی هیچ صدایی از اینها در نمی آید؟؟؟؟
كارشناس سلامت
-
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
۰
۰
با سلام.من نمیدانم چه اجباری داریم كه هم نیرو هم تسلیحات هم پول و هم امكانات علیه داعش استفاده كنیم...بعد بگیم نه ما نیستیم...ما فقط تشویق میكنیم و كارشناس میفرستیم.مگر داعش دشمن بشریت نیست؟مگر تروریست نیست؟خب بگویید ما باید حهان را از لوث وجود همه داعشی ها پاك كنیم.اینكه ترس ندارد.افتخار دارد.كاشان

نیازمندی ها