نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با انتقال آب دریایی خزر که این روزها به نام روزی دریای خزر نیز نامگذاری شد، گفت: اجرای طرح انتقال آب دریایی خزر فاقد پشتوانه علمی و غیرقابل اجراست.
کد خبر: ۹۳۱۹۶۶
یک نماینده: طرح انتقال آب دریایی خزر فاقد پشتوانه علمی است

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از فارس، سیدعلی ادیانی راد درباره لزوم برخورد با قاچاق اظهار کرد: درباره برخورد با کالای قاچاق خلع قانونی نداریم، بیشترین ضعف در اجرا است.

وی تصریح کرد: ضعف در اجرا در حوزه قاچاق کالا برای اقتصاد کشور شکننده است که 25 میلیارد دلار قاچاق کالا داشته باشیم، این مقدار کالا کشور را به شدت دچار مشکل می‎کند، اگرچه در حال حاضر بحث کاهش قاچاق به 18 میلیارد دلار مطرح شده است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انتظار نداریم که ساماندهی قاچاق کالا در یک شب اتفاق بیافتد ولی باید از حالت بحران خارج شود در این حوزه بیشتر باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: در این بخش به عنصر قاطعیت، صلابت و باورمندی به اینکه این قاچاق از ایدز برای اقتصاد کشور نیز ضربه بیشتری وارد می‎کند، در سالی که طرح اقتصاد مقاومتی باید اجرا شود، بحث قاچاق کالا به شدت به اقتصاد کشور ضربه وارد می‎کند.

ادیانی‌راد در ارتباط با انتقال آب دریایی خزر که این روزها به نام روزی دریای خزر نیز نامگذاری شد، افزود: اجرای طرح انتقال آب دریایی خزر فاقد پشتوانه علمی و غیرقابل اجرا است، به رئیس جمهور هم در این ارتباط تذکر دادم در برابر اراده پولادین مردم شمال کشور و نمایندگان آنها قرار نگیرد.

گفتنی است؛ بحث انتقال آب دریایی خزر به استان سمنان در دوره دولت قبل به تصویب رسیده بود، از زمان مطرح شدن بحث انتقال آب دریایی خزر فعالان زیست محیطی نسبت به اجرای این طرح و حتی مطرح کردن آن انتقاداتی را مطرح کردند، در دولت فعلی این موضوع دوباره در دستور کار قرار گرفت، برخی از فعالان زیست محیطی فکر می‎کردند که در دولت یازدهم به دلیل انتقاداتی که نسبت به اجرای این طرح از جانب فعالان زیست محیطی و بسیاری از کارشناسان داخلی به اجرای این طرح به دولت قبلی شد، در حال حاضر این موضوع در این دولت منتفی است، ولی با سفر رئیس جمهور به استان سمنان بحث انتقال آب دریایی خزر در سخنرانی رئیس جمهور دوباره مطرح شد که این موضوع با واکنش فعالان محیط زیست در کل کشور، مردم و نمایندگان مجلس در شمال کشور مواجه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
همت
-
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
۰
۰
تولید كننده سود مردم رو پایین كشید حالا نوبت پایین كشیدن دریای خزره !!!!!!
اون از وام ارزون از جیب مردم و اون از آب مفت دریای خزر برای ترقی كارخانجات نور چشمیشون
همه مردم چوب این تولید كننده رو میخورن

نیازمندی ها