رئیس قوه قضاییه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه ولایت فقیه بوده و مولفه اصلی امنیت این کشور به برکت بصیرت رهبری فرزانه و مردمی است.
کد خبر: ۹۳۱۵۵۰
ولایت فقیه مولفه اصلی امنیت ایران

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی پیش ازظهر پنجشنبه در نهمین یادواره ۲۸ شهید منطقه لایی و یادمان آیت الله محمدی لائینی در روستای ازرک بخش هزار جریب نکا افزود: پاسداشت مجاهدت شهدا به عنوان مجاهدان واقعی در عرصه عمل نعمت بزرگی قلمداد می شود که باید قدردان آن باشیم.

وی افزود: عمق حقیقت شهادت برای ما هنوز روشن نشده است چراکه حقیقت شهدا حیات واقعی است همانطور که در احادیث مشاهده می کنیم خداوند شهدا را زنده خطاب می کند.

شهدا، الگوی اخلاقی برای مردم

آیت الله لاریجانی اظهار داشت: خداوند برای بندگان خاص خود رزق بی حساب درنظر گرفته است و شهید و شهادت سه اثر مهم دارند و به جایگاهی دست می یابد که برای ما ناشناخته است.

رئیس قوه قضاییه به اثر دوم شهادت برای اطرافیان اشاره کرد و گفت: شهید با شهادتش برای اطرافیان و افراد جامعه الگو می شود.

وی در زمینه الگوهای اخلاقی شهدا برای مردم افزود: الگوی اخلاقی نقش مهمی در تهذیب فضایل اخلاقی برای مردم دارد.

وی اظهار داشت: همچنین شهادت بر استقلال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه تاثیر دارد و اگر شهدا نبودند امروز استقلال نداشتیم.

آیت الله لاریجانی با بیان اینکه ایستادگی امروز ملت ایران به برکت خون شهیدان است یادآور شد: باید قدردان خون شهیدان در جامعه باشیم.

تلاش دشمن برای ایجاد انقلاب مخملی

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دشمنان در سال های اخیر تمام تلاش خود را کردند تا انقلاب مخملی در کشور ایجاد کنند افزود: مردم با تکیه بر آرمان های امام و انقلاب نگذاشتند آنان به هدف خود برسند.

آیت الله آملی لاریجانی در خصوص فتنه ۸۸ گفت: مردم نشان دادند همواره آرمان های امام و شهدا پایدار است و همانطور که آنها خواستند نظام را از درون متلاشی کنند و با روی آوردن تحریها دست به توطئه زدند اما قداست جمهوری اسلامی آنان را به زانو داورد.

وی عنوان کرد: استقامت شهدا، خانواده های شهدا و ایثارگران امروز به این مرز و بوم آبرو بخشیده است. در واقع آن ها با توجه به آرمان الهی عزت این انقلاب را تامین کردند که جای بسی تقدیر دارد.

رئیس قوه قضاییه افزود: ایستادگی و سرمایه حقیقی جمهوری اسلامی ایران به برکت خون پاک شهدا است در واقع همین امر سبب توانمندی، اقتدار و خود باوری این ملت در کل منطقه شده است.

آیت الله لاریجانی آملی ادامه داد: در پرتو آرمان های جمهوری اسلامی ایران است که در چند سده اخیر توانستیم حرف اول را در منطقه برای گفتن داشته باشیم.

نظام جمهوری اسلامی یک نظام بی بدیل در دنیا محسوب می شود

وی یادآور شد: تمام خوف آمریکای جنایتکار و دشمنان جمهوری اسلامی به دلیل اقتدار این نظام مردم سالار در کشور اسلامی است چرا که این مردم به دنبال پاسداری از دستاوردهای امام و شهدا و آرمان الهی تا پای جان پیش می روند.

آیت الله لاریجانی افزود: به دلیل پراکنده شدن شیعیان درتمامی مناطق جهان دولت فاسد و خائن سعودی از این همه اقتدار اسلامی و شیعی در هراس است.

رئیس قوه قضاییه یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی بر خاسته از ارزش های اسلامی بوده و به عنوان یک نظام بی بدیل در دنیا محسوب می شود لذا تمام انتظار شهدا حفظ ارزش های اسلامی است.

وی عنوان کرد: یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه ولایت فقیه بوده و مولفه اصلی امنیت این کشور به برکت بصیرت رهبری فرزانه و مردمی است چرا که با تمام فشارها وتحریم هایی که بر ما وارد کردند مردم به نظام و ولایت علاقه مند هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها