پسر جوان که در جریان درگیری برسر تلفن چهار میلیاردی قاچاقچیان مواد مخدر در ژاپن، جوان ایرانی را از پا در آورده بود، جزئیات قاچاق مواد مخدر و درگیری مرگبار را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۳۰۳۵۳
درآمد 400 میلیونی قاچاقچی ایرانی در ژاپن

به گزارش جام‌جم ، سی‌ام آذر سال گذشته ماموران شهر ناگویای ژاپن در جریان قتل جوانی قرار گرفتند. ماموران با حضور در محل حادثه دریافتند، قربانی جنایت جوانی ایرانی به نام میلاد است که با ضربه‌های چاقو کشته شده است.

همزمان با تشکیل پرونده‌ای در دادگاه ژاپن و تحقیقات پلیس این کشور معلوم شد مقتول قاچاقچی موادمخدر بوده که درگیری بر سر یک تلفن همراه چهار میلیارد تومانی که خریداران موادمخدر با آن تماس می‌گرفتند، رخ داده است.

ماموران با پی بردن به این ماجرا در جست‌وجوی عاملان این جنایت بودند که دو نفر از آنها در ژاپن و نفر سوم هم در ایتالیا دستگیر شدند. روزهای نخست مرداد امسال چهارمین متهم به نام رسول که به ایران بازگشته بود، در تهران دستگیر شد و در بازجویی اولیه به شرکت در درگیری مرگبار اعتراف کرد.

او روز گذشته برای ادامه تحقیقات به شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و با تشریح جزئیات جنایت گفت: من با گذرنامه جعلی از ژاپن خارج شدم، حتی پلیس ترکیه نیز متوجه این موضوع نشد. اما با آمدن به ایران ماجرا لو رفته و دستگیر شدم. متهم دیروز در دادسرا به پرسش‌های خبرنگاران درباره انگیزه‌اش از قتل پاسخ داد.

چرا به ژاپن رفتی؟

13 سال قبل، 18 ساله بودم که به آلمان و سپس ژاپن رفتم تا در این کشور کار کنم و پس از مدتی با زنی روس‌تبار آشنا شده و سه سال قبل ازدواج کردیم. از چند سال پیش تابعیت ژاپنی گرفتم. من در آنجا عضو یک باند از خلافکاران ایرانی شدم که در زمینه قاچاق موادمخدر فعالیت داشتند. بابت کارهای خلافم پول کلان به‌دست می‌آوردم و مدام میان ایران و ژاپن در سفر بودم.

با مقتول چطور آشنا شدی و چرا او را کشتی ؟

او نیز مانند من در زمینه قاچاق موادمخدر فعالیت داشت. او تلفن همراهی داشت که نام قاچاقچیان و معتادان بسیاری در آن ثبت شده بود که مشتریانش با آن تماس می‌گرفتند و هر روزتعدادشان زیاد می‌شد. وسوسه شدیم این گوشی را به دست بیاوریم که او در قبال فروش آن چهار میلیارد تومان طلب کرد که آن را پرداخت کردیم. من 800 میلیون تومان به صورت ین به خود میلاد قبل از مرگش داده بودم . خانواده من و شرکایم سه میلیارد و 200 میلیون تومان به خانواده او در تهران تحویل دادند که اسنادش موجود است.اما او با مشتریانش تماس گرفت و شماره جدیدش را داد.از او خواستیم از این کار دست بردارد که قبول نکرد.

از روز جنایت بگو ؟

آن روز چهار نفرمان سوار دو خودرو شدیم و میلاد را تعقیب کردیم. در جریان این تعقیب و گریز، با خودرویمان راهش را سد کردیم که خودرویش با جدول خیابان برخوردکرد. او پیاده شده و برای فرار از دستمان به سمت مغازه‌ای رفت. سراغش رفتیم و او را از مغازه بیرون آوردیم و با چوب و چماق به جانش افتادیم. من فقط یک ضربه با شمشیر به او زدم. میلاد کارت هویتی نداشت و چون امدادگران او را دیر به بیمارستان منتقل کردند، فوت کرد . در جریان مرگ او در ژاپن، تعدادی پلیس و کارمند به‌دلیل قصور در انجام وظایفشان برکنارشدند.

روزی چقدر از طریق تلفن میلاد درآمد داشتید ؟

معمولا 20 تا 30 نفر هر روز تماس می‌گرفتند و درآمد ما از فروش مواد مخدر در ژاپن به روزی 300 تا 400 میلیون تومان می‌رسید.

چطور از آنجا فرار کردی؟

من با گذرنامه جعلی از ژاپن خارج شدم، حتی در ترکیه نیز متوجه این موضوع نشدند. اما با آمدن به ایران ماجرا لو رفته و دستگیر شدم.

حرف آخر؟

همسرم باردار است و دلم برایش تنگ شده است. از مرگ میلاد پشیمانم . با رفقایم فقط قصد تنبیه او را داشتیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
صدراله البرزی
-
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
۰
۰
به نام خدا
با سلام و درود
با كمال تاسف اینگونه افراد خلافكار در خارج از كشور به وجهه مردم شریف ایران ضربه میزنند.
با احترام
صدراله البرزی

نیازمندی ها