رییس کمیسیون شوراها گفت:‌ برای رفع اشکالات قانون انتخابات ریاست جمهوری،مجلس و شوراها و برای سرعت بیشتر به حل مسایل، می توانیم جلساتی را با شورای نگهبان و وزارت کشور داشته باشیم.
کد خبر: ۹۲۹۹۲۳
برای اصلاح قانون انتخابات،دولت لایحه بدهد/ برگزاری جلسات سه جانبه درباره قانون انتخابات

محمد جواد کولیوند در گفت و گو با خبرنگار جام جم‌آنلاین ، با اشاره به اینکه از نظر شورای نگهبان قانون انتخابات دارای اشکالاتی است گفت: زمانی که شورای نگهبان ایرادی مطرح می کند یا باید در آن مورد دولت لایحه داده و یا نمایندگان مجلس طرح ارایه کنند.

وی افزود: اما در صورتی که طرح نمایندگان بار مالی داشته باشد شورای نگهبان آن مورد را مشمول اصل 75 می کند به همین دلیل برای اصلاح قانون انتخابات بهتر است که دولت با در نظر گرفتن همه ابعاد و بار مالی موضوع، لایحه بدهد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، با اشاره به اینکه اصلاحیه قانون انتخابات در دستور کار کمیسیون است، اظهار کرد: بیش از 50 ماده برای افزودن و اصلاح کردن در این قانون در نظر گرفته شده که یکی از این مواد به خرید و فروش آرای انتخاباتی است.

نماینده مردم کرج در مجلس دهم تصریح کرد: می توانیم برای رفع اشکالات قانون انتخابات ریاست جمهوری،مجلس و شوراها و برای سرعت بیشتر به حل مسایل، جلساتی را با شورای نگهبان و وزارت کشور داشته باشیم.

کولیوند،بررسی خلاء های قانونی برخورد با خرید و فروش آرای انتخاباتی،تبلیغات فضای مجازی و... را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که باید در مورد اشکالات موجود در آن بررسی شده و رفع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها