سخنگوی کاخ سفید در واکنش به گزارش چیلکات از دولت انگلیس در جنگ عراق، اذعان کرد باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم.
کد خبر: ۹۱۹۶۳۲
آمریکا به اشتباهات در جنگ عراق اعتراف کرد

به گزارش جام جم آنلاین ، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری در واکنش به گزارش چیلکات از نقش دولت وقت انگلیس در جنگ عراق گفت: باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم.

جاش ارنست افزود: گزارش مذکور بسیار طولانی است و ما هنوز فرصت نکرده ایم ارزیابی کاملی از آن داشته باشیم. رئیس جمهور از ابتدا هم با تهاجم به عراق مخالف بود.

وی گفت: حقیقت این است که اوباما در همه دوران ریاست جمهوری خود دارد با پیامدهای آن تصمیم سرنوشت ساز دست و پنجه نرم می کند. روسای جمهور آتی نیز احتمالا با همین شرایط روبرو خواهند بود.

ارنست با بیان این که گزارش یاد شده برای ما هم اهمیت دارد، افزود: نکته دیگری هم که اهمیت دارد روابط ویژه ی آمریکا با انگلیس است. سران دو کشور همیشه در پی آن بوده اند که در مشارکت با یکدیگر برای رفاه هر چه بیشتر دو کشور گام بردارند. این روابط ادامه پیدا خواهد کرد فرقی هم نمی کند چه کسی در آمریکا و یا در انگلیس سکاندار باشد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین در پاسخ به پرسشی درباره چرخش آشکار سیاست اوباما، مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان مدعی شد رئیس جمهور بر اساس شرایط موجود تصمیم گیری می کند.

وی گفت: اوباما روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد تا پایان دوره ریاست جمهوری وی، دست کم 8400 نظامی آمریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند. این در حالی است که او یکی از شعارهای انتخاباتی خود را در سال 2008 ، بازگرداندن همه نظامیان آمریکایی به کشورشان اعلام و بر آن تاکید کرده بود.

ارنست افزود: اوباما از زمانی که ریاست جمهوری را عهده دار شد بررسی خود را از اوضاع در افغانستان و اینکه چگونه می تواند شعار انتخاباتی خود را محقق سازد آغاز کرد. این بررسی ها حول محور چگونگی اختصاص منابع امنیت ملی برای رویارویی با تهدیدی واقعی، بزرگ و دامنه دار قرار داشت که به شکل هسته ی مرکزی القاعده در منطقه افغانستان و پاکستان وجود داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها