دهقانی:

فلسطین در صدر سیاست‌های جمهوری اسلامی باقی می‌ماند

رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه، گفت: تا امت خمینی زنده است مسأله فلسطین و ملت آن در صدر سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۹۱۷۰۷۴
فلسطین در صدر سیاست‌های جمهوری اسلامی باقی می‌ماند

به گزارش جام جم آنلاین، حمیدرضا دهقانی در نشست عملی «روز قدس، زندگی مسئولانه»، با تشریح سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص فلسطین و انتفاضه، گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان به حرکتش در حمایت و همراهی همه جانبه مظلومان جهان به ویژه مردم فلسطین ادامه خواهد داد و افتخار می‌کند که در این راه، پرچمدار باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: بر اثر این خودخواهی‌ها و استکبارورزی‌های برخی سران کشورها در داخل و خارج امت اسلام موضوع فلسطین به اولویت دست چندم این کشورها تنزل یافته است. از آن بدتر حتی این کشورها همکاری‌های مختلفی را با رژیم صهیونیستی سروسامان داده‌اند.

وی ادامه داد: بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران با نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز جهانی قدس به دو هدف داخلی و بین‌المللی نهضت اسلامی جامه عمل پوشاند. ایشان همواره می‌فرمود در بعد داخلی بر ضددیکتاتوری و در بعد خارجی بر ضد استعمارگران بویژه رژیم صهیونیستی در منطقه مبارزه می‌کنیم. مبارزه با رژیم صهیونیستی برای امام خمینی (ره) اصل بود.

رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه، متذکر شد: اقتدا و توکل امام خمینی (ره) در نهضت مبارزه، بعد از خدا بر مردم بودند. این مسأله مبتنی بر اندیشه الهی در امام (ره) شکل گرفته بود. به همین دلیل ایشان این حرکت را حرکتی در طول تاریخ و در پهنه جهان پی‌ریزی کردند.

وی خاطرنشان کرد: نگرش وحدت‌بخش یکی از اصلی‌ترین معیارهای نهضت امام خمینی (ره) بود که روز قدس را به روز اتحاد بین مسلمانان و اتحاد مستضعفان جهان مبدل ساخت.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها