گفتگوی نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با فاکس نیوز

ترامپ: چین و مکزیک کلاه ما را برمی دارند/ حمله به لیبی ابلهانه بود

بر اساس جدیدترین نظرسنجی؛

کلینتون از ترامپ پیش افتاد

بر اساس یک نظرسنجی جدید هیلاری کلینتون همچنان به عنوان نامزد محبوب ریاست جمهوری آمریکا با اختلاف ۱۱ درصدی جلوتر از دونالد ترامپ قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۲۴۰۶
کلینتون از ترامپ پیش افتاد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اینترنشنال بیزنس تایمز، هیلاری کلینتون اخیرا به عنوان نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات برگزیده شده و برتری خود نسبت به دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوریخواهان را نیز نمایان ساخته است. مردم آمریکا در روز 8 نوامبر 2016 به پای صندوق های رای می روند و این در حالی است که هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه سخت در تلاشند تا بیشترین میزان آرای مردمی را برای خود جذب کنند.

نظرسنجی اینترنتی که در فاصله روز دوشنبه تا جمعه هفته گذشته توسط موسسه نظرسنجی ایپسوس-رویترز صورت گرفت نشان داد که 46 درصد از رای دهندگان احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا از کلینتون حمایت خواهند کرد. این در حالی است که 34.8 درصد از رای دهندگاه از ترامپ حمایت خواهند کرد.

19.2 درصد از 1276 شرکت کننده در این نظرسنجی از هیچیک از این دو نامزد احتمالی حمایت نخواهد کرد. ترامپ که در ماه می به عنوان نامزد احتمالی جمهوریخواهان انتخاب شده طی یک سال اخیر به دنبال پیشی جستن از هیلاری کلینتون بوده است اما طی ماه‌های اخیر و در روزهای پایانی انتخابات درون حزبی فاصله خود را با رقیبش کمتر کرده است.

کلینتون که وزیر خارجه اسبق ایالات متحده محسوب می شود با شکست حریف خود برنی سندرز و پیروزی در 4 رقابت انتخاباتی از 6 رقابت موجود به عنوان نامزد احتمالی دموکرات‌ها برگزیده شد.

کلینتون در حال حاضر حمایت و پشتیبانی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن معاون رئیس جمهور، الیزابت وارن سناتور ایالت ماساچوست و دیگر سران حزب دموکرات را در اختیار دارد. با این وجود برنی سندرز دیگر نامزد دموکرات‌ها و رقیب اصلی کلینتون هنوز شکست خود را نپذیرفته و در انتظار آرای هیئت‌های ویژه است.

از طرف دیگر ترامپ میلیادر آمریکایی به دلیل اظهار نظرات مجادله آمیز درباره موضوعات حساسی همچون اسلام، تروریسم، کره شمالی و کلاهک‌های اتمی مورد انتقادات زیادی قرار گرفته است.

وی همچنین بوسیله تعداد زیادی از افراد به دلیل فقدان اطلاعات و آگاهی در مورد امور سیاسی و موضوعات دیپلماتیک مورد تمسخر قرار گرفته است. با این وجود و علی رغم تمام انتقادتی که به ترامپ وارد آمده است، وی موفق شد تا در رقابت با دیگر رقبای جمهوریخواهش به پیروزی دست یابد و به عنوان نامزد نهایی جمهوریخواهان انتخاب شود.

منبع:تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها