رحیم صفوی در سخنان پیش‌ از خطبه نماز جمعه تهران:

آمریکا و هم‌پیمانانش در جنگ نیابتی علیه ایران شکست خوردند

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: آمریکا، صهیونیست‌ها و هم‌پیمانان آنها طی ۳۸ سال گذشته که جنگ نیابتی را علیه ایران به راه انداختند،‌ شکست خوردند.
کد خبر: ۹۰۸۲۳۰
آمریکا و هم‌پیمانانش در جنگ نیابتی علیه ایران شکست خوردند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، سردار سرلشگر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در حوزه مسائل نظامی طی سخنانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، اظهار داشت: برخی از پدیده‌های اجتماعی، سیاسی و ایدئولوژیکی که از یک حقیقت و معنویت برخوردار باشند، قابلیت نفوذ، تکثیر و تکرار پیدا می‌کنند.

بدون تردید دو رخداد پیروزی انقلاب عظیم اسلامی و پیروزی 8 سال دفاع مقدس ازجمله این‌گونه حوادث قرن حاضر در مقیاس منطقه‌ای و جهانی هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا همچنین تصریح کرد: جای تفکر، تعقل و تأمل بسیار دارد که چگونه ملت و نظام سیاسی ایران به رهبری ولی‌فقیه توانست در جنگ در مقابل جبهه متحد کفر و شرک و نفاق استقامت کند و پیروز شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: آمریکایی‌ها، صهیونیست و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها طی 38 سال گذشته طی هر جنگ مستقیم و غیرمستقیم، جنگ نیابتی را علیه ایران به راه انداختند شکست خوردند، حال سؤال این است که آیا الگوی مقاومت دفاع مقدس می‌تواند برای اقتصاد مقاومتی هم یک سند راهنما برای رسیدن به آن باشد.

رحیم صفوی ادامه داد: هدف اساسی این جنگ‌ها تحمیل اراده سیاسی یک دولت یا ائتلافی از دولت‌ها علیه دولتی دیگر است. این تحمیل اراده سیاسی ممکن است تصرف قسمتی از سرزمین یا منابع اقتصادی یا تحمیل یک قرارداد سیاسی، باشد و یا سرنگونی نظام سیاسی حاکم بر یک کشور اراده دولت مهاجم باشد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا همچنین یادآور شد: هدف جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی و جنگ سیاسی هم همین تحمیل اراده سیاسی دولتی یا مجموعه‌ای از دولت‌ها علیه دولت، حکومت و ملت دیگر است، اگر دولت مهاجم بتواند دولت دیگر را تسلیم و وادار به اطاعت و تسلیم از خود کند، جنگ را برده است و پیروز شده است، ولی دولت و حکومتی که مورد تعدی و تجاوز قرار گرفته در مقابل اراده سیاسی دشمن استقامت کند و اهداف دشمن را با شکست مواجه کند و حتی اراده خود را بر دشمن تحمیل کند، آن‌گاه آن دولت و ملت پیروز شده‌اند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: اگر بخواهم جنگ تحمیلی را در پیروزی سوم خرداد خلاصه کنم باید بگویم رژیم بعثی عراق و حامیان فرامنطقه‌ای او مانند آمریکایی‌ها در 8 سال دفاع مقدس می‌خواستند اراده سیاسی خود را بر انقلاب اسلامی بر دولت نوپای ایران تحمیل کنند. حداقل هدف آنان لغو قرارداد 1975 الجزایر بود و تسلط بر دو طرف اروندرود و حداکثر هدفی که داشتند سقوط نظام نوپای ایران بود.

رحیم صفوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حال سوال اینجاست که اگر ملت و دولت ایران با استفاده از اصول و مؤلفه‌هایی توانست حماسه مقاومت و پیروزی را شکل دهد این اصول و مبانی قدرت‌آفرین چه بود، آیا هم‌اکنون در رابطه با جنگ اقتصادی مقابله با فشارهای سیاسی، تحریم‌های اقتصادی می‌تواند این الگو به‌عنوان یک سند راهنما برای کسب پیروزی در اقتصاد مقاومتی باشد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها