باند بزرگ سارقان حرفه‌ای منازل تهران با سرقت بیش از 7 میلیارد تومان از ده‌ها مالباخته توسط پلیس پایتخت شناسایی و متلاشی شد.
کد خبر: ۹۰۸۱۸۹
باند بزرگ سارقان حرفه‌ای منازل تهران متلاشی شد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت 19:30 ، دوازدهم بهمن ماه سال گذشته یکی از ساکنین یک مجتمع مسکونی در خیابان امیرآباد شمالی در حین مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته داخل پارکینگ مجتمع محل زندگی خود متوجه می شود که چهار نفر سارق سرقت به شیوه تخریب قفل درب ورودی قصد ورود به ساختمان را دارند! که بلافاصله این شخص موضوع را به سایر ساکنین مجتمع اطلاع می دهد؛ نهایتا با حضور اهالی مجتمع و اهالی محل، یکی از سارقان دستگیر و سه نفر دیگر با یک دستگاه خودرو سمند سفید رنگ موفق به فرار از صحنه سرقت می شوند.

پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل در کلانتری 125 یوسف آباد، به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران بزرگ پرونده بهمراه متهم «حمیدرضا . م» (متولد 1358) جهت رسیدگی، شناسایی و دستگیری اعضای گروه سارقین در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اعتراف به دهها فقره سرقت و معرفی اعضای گروه سارقان

با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته متعلق به برخی از محل های سرقت منازل بویژه در مجتمع های مسکونی آپارتمانی مشخص شد که متهم دستگیر شده (حمیدرضا.م) در چندین فقره از سرقت های مشابه دیگر نیز شرکت داشته و به صورت گروهی با انواع خودروهای لوکس و مدل بالا، بهمراه سایر اعضای گروه سارقین اقدام به سرقت منازل کرده است.

با توجه به شواهد و دلایل بدست آمده ، حمیدرضا که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، صراحتا به مشارکت در دهها فقره سرقت در مناطق مختلف تهران اعتراف و سایر اعضای گروه بنام های «روح الله . ر» (متولد 1367)، «امیر . م» (متولد 1369)، «حمیدرضا . ک» (متولد 1359)، «رضا . پ» (متولد 1362 و تحت تعقیب دادسرای ویژه سرقت)، «جلال . الف» (متولد 1369 و تحت تعقیب دادسرای ویژه سرقت)، «رضا . ک» (متولد 1361) و «محسن . م» (متولد 1361) را معرفی کرد. همچنین متهم در ادامه اعترافاتش عنوان داشت که بیش از 5 کیلوگرم طلاجات مسروقه را به خریدار اموال مسروقه بنام محسن . الف ( متولد 1363 ) فروخته است.

بررسی سوابق تعدادی از اعضای گروه سارقان

با شناسایی اعضای گروه سارقان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که تعدادی از مجرمین سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف با تشکیل گروهی جدید از مجرمین سابقه دار و حرفه ای اینبار به شیوه سرقت منازل بویژه مجتمع های آپارتمانی، سرقت های خود را آغاز کرده اند.

بررسی های بیشتر سوابق متهمین نشان داد که برخی از آنها نیز با تأمین قرار وثیقه به مرخصی اعزام و پس از متواری شده و تعدادی از اعضای این گروه از سارقین نیز به اتهام ارتکاب جرایم مختلف تحت تعقیب مقام قضایی قرار دارند .

مستندات مربوط به سوابق تعدادی از اعضای گروه سارقان:


دستگیری اعضای گروه سارقان در چندین عملیات ضربتی

با توجه به متواری شدن اعضای این گروه از سارقان و مجرمان حرفه ای، دستگیری آنها به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

سرانجام با اقدامات شبانه روزی، مخفیگاه تمامی اعضای این گروه از ساقان در مناطق خانی آباد، خزانه و یاخچی آباد شناسایی و تمامی اعضای گروه در چند عملیات همزمان دستگیر شدند؛ همچنین یکی از خریداران اموال مسروقه بنام «محسن . الف» (متولد 1363 و خریدار بیش از 5 کیلوگرم از طلا و جواهرات مسروقه) نیز در خانی آباد و به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شد.

شناسایی دهها محل سرقت و برآورد 7 میلیاردی تومانی پرونده

با دستگیری متهمین و اعتراف صریح آنها به دهها فقره سرقت منازل در مناطق مختلف شهر تهران ، بلافاصله شناسایی محل های سرقت در دستور کار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با تلاش شبانه روزی و انجام تحقیقات مستمر از متهمین، دهها محل سرقت در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در مرزداران، یوسف آباد، شهرک ژاندارمری، صادقیه، اشرفی اصفهانی، ستارخان، میدان گل ها، سیدخندان، میدان فاطمی، بلوار تعاون، کارگر شمالی، کارگر جنوبی، بلوار آلاله، شهران، نازی آباد، شهرک وصال، شهرزیبا، آیت الله کاشانی ، شریعتی، خیابان فلسطین، خیابان دولت، خیابان جمالزاده، خیابان فاطمی، زرگنده، آریاشهر ، خیابان بهبودی، خیابان کاروان، خیابان زرتشت، میرداماد، منیریه، امیرآباد شمالی، سه راه ضرابخانه، پاسداران و خیابان ابن سینا شناسایی و متهمین صراحتا به انجام سرقت از محل های شناسایی شده صراحتا اعتراف کردند.

با شناسایی ده‌ها مالباخته و دعوت از آنها جهت حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی ، مالباختگان به پایگاه سوم پلیس آگاهی مراجعه و در جمع بندی بعمل آمده در خصوص میزان اموال سرقت شده مشخص شد که ارزش اموال سرقت شده از آنها بیش از 7 میلیارد تومان بوده است.

آغاز تحقیقات جهت شناسایی اموال و دارایی های متهمین

با توجه به برآورد مالی پرونده، اقدامات گسترده ای جهت شناسایی اموال و دارایی های متهمین آغاز شده است که تاکنون قسمتی از اموال متهمین به شرح ذیل و با هماهنگی مقام قضایی تمامی آنها توقیف شده است:

1 – توقیف بیش از 650 میلیون تومان تومان موجود در حساب بانکی متعلق به یکی از متهمین.

2 – کشف بیش از350 گرم طلاجات خریداری شده از وجوه حاصل از سرقت.

3 – توقیفیک دستگاه خودرو اپتیما.

4 – توقیف یک دستگاه خودرو النترا.

5 - توقیف یک دستگاه خودرو اسپرتیج.

6 – توقیف دو باب منزل مسکونی خریداری شده از وجوه حاصل از سرقت.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: در ادامه رسیدگی به پرونده و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و کلیه اعضای این گروه از سارقین در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند و تحقیقات از آنها به صورت مستمر در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
علی كوجل
-
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
۰
۰
با سلام
لطفا در مورد موضوع داغ استخدام پیشروی هلال احمر و اعتراض امدادگران و نجاتگران جمعیت پیگیر باشید.
...
احمد
-
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
۰
۰
اینهمه سرقت این همه دزدی-مردم كه هنگام زایش دزد بدنیا نیامده اند.دزدیها ورانتهای اشكار وبدون پنهان كاری را میبینند ودستشان بجائی بند نیست تورم-بیكاری-گرانی هرچه كه بگوئی مثل خوراكی -مسكن بیداد میكند ومدیران ومسئولان مربوطه هم انگار نه انگار-هیچیك ذره ای بفكر برون رفت از این وضعیت مفتضح نیستند.نتیجه اش وضعی است كه شاهدش هستیم ....
سلام
-
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
۰
۰
انگلیسها میگن اونقدر پولدار نیستیم كه جنس ارزون بخریم. بعد از دوبار سرقت كه با تخریب قفل در مثلا ضد سرقتم انجام شد كه یكبارش موقعی بود كه خودمونم خونه بودیم، یه در ضد دیلم گذاشتم 25 میلیون تومن كه ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت داره و دو ساله كه راحت زن و بچه هامو بدون نگرانی میذارم خونه. پس خودمون باید به فكر خودمون باشیم.

نیازمندی ها