رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه در سال ۹۱ رأی اتحادیه اروپا در رابطه با تحریم دانشگاه را عزت‌مدارانه به نفع دانشگاه گرفتیم، گفت: با تعاملات خاضعانه‌ای که با اتحادیه اروپا داشتیم، دوباره رأی به تحریم دانشگاه شریف صادر شد.
کد خبر: ۹۰۱۸۲۹
دانشگاه صنعتی شریف دوباره تحریم شد

به گزارش جام جم آنلاین، رضا روستا‌آزاد در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با پذیرفته نشدن شکایت دانشگاه صنعتی شریف از اتحادیه اروپا در زمینه خارج شدن این دانشگاه از لیست تحریم‌ها پس از برجام، گفت: اتحادیه اروپا، دانشگاه صنعتی شریف را در چند سال گذشته تحریم کرد، ولی در سال 91 توانستیم در فضایی عزت‌مدارانه رأی دادگاه اتحادیه اروپا را به نفع دانشگاه شریف بگیریم اما حالا با تعاملات خاضعانه رأی در همان دادگاه و با همان وکلا به تحریم دانشگاه شریف صادر شد.

وی افزود: با ادامه این تحریم‌ها که محدودیت زمانی هم ندارد، دانشگاه شریف دچار مشکلاتی می‌شود و بسیاری از تعاملات ما مانند خرید تجهیزات آزمایشگاهی و تعامل داده‌ها، تشدید می‌شود.

روستاآزاد بابیان اینکه برای مقابله با تحریم باید به خودکفایی بیندیشیم، اضافه کرد: معاونت علمی ریاست جمهوری چند سالی است که نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی را برگزار می‌کند که نیاز تجهیزات در داخل مرتفع می‌شود و دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه‌های دیگر می‌توانند از آن استفاده کنند، ولی برای مقابله با تحریم‌ها باید بتوانیم نیازهای دیگر را هم تأمین کنیم و در همه زمینه‌ها خودکفا باشیم و به دانش محققان ایرانی اتکا کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دانشجوی ایرانی
-
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
۰
۰
آمریكایی ها و اروپایی ها از علم و دانش و آگاهی ایرانی میترسند برای همین دائما دست اندازی میكنند برای جلوگیری از پیشرفت علم و دانش ایرانی زیرا این علم و دانش ایرانی است كه موجب هراس آنها شده است

نیازمندی ها