قدم‌زدن‌ها پازل مورد نظر آمریکایی‌ها را کامل کرد

انتقاد شدید وزیر اسبق خارجه از ظریف

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت: توافقی درباره دسترسی ایران به نظام مالی آمریکا نداریم.
کد خبر: ۸۹۶۰۶۴
ارنست: متعهد به دسترسی ایران به نظام مالی آمریکا نیستیم

به گزارش جام جم آنلاین ، سخنگوی کاخ سفید با اشاره به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و پایبندی ایران و طرف های غربی به توافق هسته ای گفت: در برجام تعهدی مبنی بر تامین دسترسی ایران به نظام مالی آمریکا وجود ندارد.

ارنست در پاسخ به پرسشی درباره سفر ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران به آمریکا و گفتگوهایی که وی با مقام های خزانه داری این کشور داشته است، تاکید کرد: «در توافق هسته ای بندی یا ماده ای به نام دسترسی ایران به نظام پولی و مالی آمریکا وجود ندارد و ما نیز چنین چیزی را در دست بررسی نداریم.»

وی در عین حال گفت آمریکا بر اساس برجام متعهد شده است تخیف هایی در تحریم ها ضد ایران قائل شود که همین کار را هم می کند و این اقدام پس از آن آغاز شد که پایبندی ایران را به توافق هسته ای راستی آزمایی کردیم.

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در پاسخ به این پرسش که آیا برداشت ایرانی ها از برجام در زمینه استفاده از دلار در مبادلات پولی اشتباه است، افزود: «این موضوع کاملا فنی است و تلاش می کنم تا جایی که می شود صریح پاسخ بدهم. توافقی که در برجام آمده است دسترسی ایران را به نظام مالی آمریکا شامل نمی شود. این توافق همچنین اجرای مبادلات پولی بین بانکی را که در آن بانکی خارجی واسطه ی انتقال دلار به نفع ایران می شود در بر نمی گیرد و ما اجازه دسترسی به هر یک از گزینه های بالا را پیشتر رد کرده ایم. اما بر تعهدات خود بر اساس برجام پایبند هستیم و آنچه را بر اساس توافق هسته ای حق ایران است کامل اجرا می کنیم.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها