مادر بر سر دو راهی انتخاب قرار گرفته بود؛ قاتل و مقتول پرونده پسرانش بودند. از یک سو نمی‌توانست داغ از دست دادن پسر کوچکش را فراموش کند و از سوی دیگر قاتل پسر بزرگش بود و نمی‌توانست او را قصاص کند. وقتی در جایگاه قرار گرفت، به صورت مشروط پسرش را بخشید و گفت: «پسرم را فقط با یک شرط می‌بخشم. او باید اینجا تعهد بدهد که بعد از آزادی مرا فراموش کند و در اطراف خانه‌ام دیده نشود.»
کد خبر: ۸۹۴۲۷۳
شرط عجیب مادر برای بخشش پسر قاتل

به گزارش جام‌جم ، رسیدگی به این پرونده از 21 بهمن سال 91 و در پی مرگ مشکوک پسر جوانی در بیمارستان در دستور کار پلیس شهرری قرار گرفت. بررسی‌های پلیس نشان داد، پسر جوان یک هفته قبل در حالی که با ضربه چاقو مجروح شده بود، به بیمارستان منتقل شده اما تلاش پزشکان برای نجات جان او موثر واقع نشده و جانش را از دست داده است.

تحقیقات از خانواده پسر جوان نشان داد، قاتل برادر بزرگ‌تر او به نام اکبر است. پسر 24 ساله دستگیر شد و در بازجویی به قتل اعتراف کرد. متهم دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربان‌زاده محاکمه شد.

در این جلسه مادر مقتول به عنوان اولیای دم وقتی در جایگاه قرار گرفت، اکبر را بخشید و گفت: نه حاضرم او را قصاص کنم و نه دیه می‌خواهم. فقط یک شرط دارم که باید قبول کند. اکبر اگر از زندان آزاد شد، دیگر نباید سراغ من بیاید. در اطراف خانه‌ام نیز دیده نشود. اگر تعهد می‌دهد این شرط را اجرا کند، او را می‌بخشم.

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: اتهام قتل برادرم را قبول دارم. شرط مادرم را می‌پذیرم و دیگر سراغ او نمی روم‌. به خاطر قتل برادرم نیز از او عذرخواهی می‌کنم و می‌خواهم مرا ببخشد.

اکبر در ادامه به تشریح شب حادثه پرداخت و گفت: من در یک کارگاه سوله‌سازی کار می‌کردم و هفته‌ای یک بار به خانه می‌آمدم. شب حادثه نیز بعد از چند روز به خانه آمده و در حال استراحت بودم که برادرم شروع به سروصدا و فحاشی کرد. سعی کردم آرامش کنم، اما با هم درگیر شدیم. به کوچه رفت و من هم چاقویی برداشتم و دنبالش رفتم. در کوچه مرا داخل جوی آب انداخت که دستم شکست. من هم با چاقویی که همراه داشتم ضربه‌ای به شکم او زدم. از کار خود پشیمان هستم و تقاضای بخشش دارم.

رئیس دادگاه: سابقه داری؟

متهم به قتل: بله تاکنون چهار بار به اتهام سرقت و موادمخدر دستگیر و زندانی شده‌ام.

رئیس دادگاه: چه تضمینی وجود دارد بعد از آزادی دوباره مرتکب جرم نشوی؟

متهم به قتل: می‌خواهم زندگی جدیدی را شروع کنم و دیگر سمت خلاف نمی‌روم.

پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه وارد شور شده و متهم را به زندان محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
س - مالكی
-
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
۰
۰
میخواهم زندگی جدیدی را شروع كنم و دیگر سراغ خلاف نمیرم ...............
آره جون خودت .... بشین تا زندگی جدید و متحولی را شروع كنی !!
نرم افزار موبایل
-
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
۰
۰
این رواعدام كنین تاخون كس دیگه ریخته نشه

نیازمندی ها