مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری نقص فنی در سیستم کنترل الکترونیکی موتور را عامل نهایی بروز سانحه برای آنتونوف ۱۴۰ هواپیمایی سپاهان اعلام کرد.
کد خبر: ۸۸۹۱۱۵
نقص سیستم کنترل الکترونیکی موتور عامل سقوط آنتونوف بود

به گزارش جام جم آنلاین ، رضا جعفرزاده اظهار کرد: پس از گذشت بیش از 18 ماه از سانحه هواپیمای آنتونف 140 و صرف هزاران نفر ساعت کار کارشناسی توسط تیم بررسی سانحه، کار بررسی سانحه هواپیمای مذکور به پایان رسید و نقص فنی نتیجه نهایی سانحه پرواز مسیر تهران- طبس علت اصلی سقوط هواپیما شناخته شد.

وی یادآور شد: با توجه به کارایی هواپیما و بررسی های تخصصی صورت گرفته روی همه احتمالات و نظرها، اشکال در سیستم کنترل الکترونیکی موتور هواپیما عامل محوری و موثر در سانحه بوده و اشکال در این سیستم نه تنها موجب نارسایی در هشدار به موقع به خلبان شده بلکه خود عامل مهمی برای از دست رفتن موتور هواپیما شده است.

جعفرزاده گفت: سازمان هواپیمایی کشوری برای رسیدن به نتایج دقیق و رفع تمامی احتمالات مطرح شده و رسیدن به نتایج صحیح از تمامی ظرفیت های ممکن استفاده و در طول بررسی ها از کارشناسان روسی و اکراینی و شرکت طراح و سازنده موتور هواپیما نیز بهره گرفته است.

مشاور رسانه ای رئیس سازمان هواپیمایی بیان کرد: بررسی ها باتوجه به مستندات موجود از جمله اطلاعات استخراج شده از FDR و CVR (جعبه سیاه) و لاشه هواپیما حاصل و از سه عامل سانحه ساز ماشین (هواپیما)، محیط (وضعیت جوی) و انسان عامل اول یعنی نقص فنی علت اصلی سانحه اعلام شد.

این هواپیما با 48 سرنشین ساعت 9:22 دقیقه 19 مردادماه سال گذشته حوالی فرودگاه مهرآباد تهران سقوط کرد و 40 نفر از مسافران و کرو پروازی آن کشته شدند.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها