رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها اعلام کرد:

کاهش نرخ سود بانکی به 16 درصد در اوایل سال 95

گزارش جام جم آنلاین از اولین روز اجرایی شدن کاهش نرخ سود بانکی

کاهش نرخ سود بانکی در برخی بانکها از فردا

کاهش نرخ سود بانکی به 18 درصد که قرار بود از اول اسفند ماه از سوی بانکها به اجرا درآید در برخی بانکها از فردا منظور می شود.
کد خبر: ۸۸۳۱۵۴
کاهش نرخ سود بانکی در برخی بانکها از فردا

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ؛ توافق صورت گرفته در جلسه حدود یک هفته پیش شورای هماهنگی بانک های دولتی و کانون بانکها و موسسات خصوصی مبنی برکاهش نرخ سود سپرده های بانکی (سالانه ) به کمتر از 18 درصد که به تایید بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار نیزرسید ازامروزاجرایی شد .

اما با وجود ابلاغ شدن این تصمیم،گویا هنوز برخی از بانکها در تلاشند تا برای جذب سپرده های مردم از این لحظه های آخر نیز بهره مند شوند و برای این منظور اجرای کاهش نرخ سود بانکی به 18 درصد را به فردا موکول کرده اند.

برخی ازشعب بانکها در تماس خبر نگار ما برای جویا شدن از نرخ سود سپرده اعلام کردند که اگر امروز به بانک مربوطه مراجعه شود نرخ سود سپرده گذاری برای آنها 20 درصد منظور می شود اما از فردا این نرخ 18 درصد خواهد بود .

در جلسه اخیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کانون بانک‌ها و موسسات خصوصی ایران که بر کاهش حداقل و حداکثر نرخ سود سپرده‌های بانکی توافق شده بود قرار براین بود که این تصمیم از امروز اجرایی شود . با این وجود رییس کانون عالی بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری پیش بینی کرده بود تا روند لازم طی شود، عملا نرخ‌ها از سال آینده کاهش پیدا کند.

پیشتر یک عضو شورای پول و اعتبار در رابطه با دلایل تاخیر در اجرایی شدن کاهش نرخ سود بانکی در گفت و گو با جام جم آنلاین اعلام کرده بود: که کاهش نرخ سود بانکی با توجه به کاهش نرخ بهره بین بانکی و کاهش نرخ تورم در جلسه شورای پول اعتبارمصوب شده و به بانکها ابلاغ شده است ، اماوجود موسسات غیر مجاز برای عملیاتی شدن آن یکی ازموانع بود که در حال تعیین و تکلیف شدن است.

حال به نظر می رسد کاهش نرخ سود سپرده ها که یکبارخبر اجرای آن از ابتدای آذر ماه اعلام شده بوداین بار رنگ عملیاتی شدن به خود بگیرد.

سیما رادمنش - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها