وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اعزام جنگنده و نیروی زمینی توسط عربستان به پایگاه «اینجرلیک» برای مداخله در سوریه اعلام کرد که امکان دارد آنکارا و ریاض در سوریه علیه داعش عملیات زمینی را انجام دهند.
کد خبر: ۸۸۱۲۲۱
احتمال حمله زمینی ترکیه و عربستان به سوریه

به گزارش جام جم آنلاین، «مولود چاووش اوغلو» اعلام کرد که امکان عملیات زمینی ترکیه و عربستان سعودی در سوریه علیه داعش وجود دارد.

شبکه خبری «ال.بی.سی» لبنان به نقل از اوغلو گزارش داد که عربستان سعودی برای مبارزه با داعش جنگنده‌هایی را به پایگاه هوایی اینجرلیک در ترکیه اعزام کرده است.

چاووش اوغلو همچنین خبر داد که عربستان برای فراهم کردن مقدمات عملیات زمینی در سوریه نیروهایی را نیز به این پایگاه فرستاده است.

وی با بیان این مطلب افزود: «عربستان در هر نشست ائتلاف بین‌المللی با این گفته که آماده اعزام نیرو و جنگنده است قصد خود را برای مبارزه با داعش نشان داده است».

وزیر خارجه ترکیه همچنین تصریح کرد که آنکارا و ریاض برای آغاز عملیات خود نیازمند راهبرد گسترده‌ و هدفمند هستند و اگر چنین راهبردی در اختیار داشته باشند می‌توانند عملیات زمینی را آغاز کنند.

در همین راستا، برخی از منبع خبری امروز شنبه اعلام کردند که 20 جنگنده سعودی در پایگاه هوایی اینجرلیک مستقر شدند.

استقرار جنگنده‌های عربستانی در این پایگاه در حالی صورت گرفته که مقامات سعودی بر آمادگی «ریاض» برای اعزام پیاده‌نظام و ایفای نقش پررنگ‌تر نظامی در سوریه در قالب ائتلاف به رهبری آمریکا برای مقابله با داعش ابراز آمادگی کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها