مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: اجرای رالی تور خانوادگی در روز بیست و دوم بهمن ماه، همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از سمنان آغاز می شود.
کد خبر: ۸۸۰۶۰۶
رالی تور خانوادگی از سمنان تا کیش آغاز می شود

به گزارش جام جم آنلاین، حسین خواجه بیدختی افزود: در این مرحله از رالی 50 خودرو به صورت خانوادگی مسیرهای سمنان، یزد، هرمزگان و کیش را طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه این تور در روز بیست و پنجم بهمن ماه و در جزیره کیش برگزار می‌شود، تصریح کرد: این تور با عنوان " کاروان همدلی و همزبانی" به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

بیدختی با اشاره به اینکه این تور دومین مرحله از برگزاری تور رالی کویر در استان سمنان در سالجاری است، گفت: مرحله نخست این تور، سوم و چهارم دی ماه با عنوان کاروان"نشاط و امید" و در سطح استانی، در سمنان برگزار شد.

وی برگزاری این تورها را در ایجاد آمادگی برای برگزاری مرحله سوم و بین المللی این سلسلسه تورها موثر دانست و افزود: مرحله بین المللی این تور نیز با عنوان "صلح و دوستی" با شرکت سایر کشورها در ایران و با محوریت سمنان برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این تورها را افزایش ارتباط ایران در مجامع بین المللی و در حوزه اجتماعی – فرهنگی عنوان و خاطرنشان کرد: برگزاری مرحله بین المللی این تور در ایران، اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران و گردشگری کشور را به رخ جهانیان می کشاند.

بیدختی با تاکید بر استفاده از فرصت پساتحریم در کشور، اظهار داشت: باید مناطق گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری کشور در حوزه بین الملل معرفی شود و این تورها بهانه ای برای افزایش تعامل ایران با سایر کشورها باشد.

وی زمان برگزاری مرحله بین الملل تور کویر در ایران را اردیبهشت ماه سال آینده و همزمان با مبعث پیامبر صلح و دوستی حضرت محمد (ص) اعلام کرد.

استان سمنان در دامنه های جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده است و ارتفاع استان از شمال به جنوب کاسته و به دشت کویر ختم می شود. همجواری با رشته کوه های البرز و زمین های هموار کویر شرایط اقلیمی متنوعی برای این استان بوجود آورده است به طوری که قسمت جنوبی آب و هوایی گرم و خشک؛ نواحی مرکزی؛ معتدل، قسمت شمال شرقی آب و هوایی سرد و خشک و قسمت شمالی استان نسبتاً سرد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها