سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در گفت و گو با جام جم آنلاین:

احکام برنامه ششم در راستای اقتصاد مقاومتی است

عضو هیات رییسه مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین :

ارایه لایحه چند دوازدهم اجتناب‌ناپذیر است

عضو هیات رییسه مجلس اعلام کرد : در صورت عدم تصویب بودجه 95 کل کشور در سالجاری دولت طبق آیین نامه مکلف می‌شود که لایحه دو دوازدهم را به مجلس در آخرین روزهای سال 94 تقدیم کند.
کد خبر: ۸۷۴۵۶۳
ارایه لایحه چند دوازدهم اجتناب‌ناپذیر است

عبدالرضا مصری در گفت و گو با جام جم آنلاین افزود: اواخر مرداد ماه سالجاری زمان ارایه لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس بود و اگر این اتفاق رخ می داد تا اوایل آذر ماه تکلیف برنامه ششم توسعه مشخص شده و برنامه بودجه هم طبق قانون باید در15 آذرماه به مجلس ارائه می شد. همزمانی تقدیم برنامه ششم و لایحه بودجه آن هم در این زمان مختصر ،ارایه لایحه چند دوازدهم ازسوی دولت به مجلس را اجتناب‌ناپذیر کرده است و از آنجائیکه مجلس ابتدا قانون برنامه ششم توسعه را مصوب خواهد کرد ، بعید است تا پایان سال جاری لوایح مذکور را به تصویب برسانیم.

این نماینده مجلس بر این باور است که دولت برای تاخیر در ارائه برنامه ششم و لایحه بودجه ملاحظاتی در رابطه باسیاست های داخلی همچنین قیمت نفت ، قیمت ارز ومشخص شدن نتایج برجام داشت و مجلس نیز درجریان این ملاحظات قرار دارد و قطعا دولت هم تدابیر خوبی انجام داده است ، اما چون قانون ، زمانبندی رسیدگی به بودجه را در مجلس مشخص کرده است با محدودیت زمانی مواجهیم . براساس قانون دولت اگر حداکثر تا 15 آذرماه لایحه بودجه را ارائه ندهد برای آنکه دریافتها و پرداخت ها در سال آینده دچار مشکل نشود می بایست لایحه چند دوازدهم را به مجلس ارائه دهد.

وی با اشاره به این تاخیر گفت : در قانون برای رسیدگی به لوایح فرصتی که نماینده ها برای مطالعه و ارائه پیشنهادات خود دارند تعریف شده است ، همچنین برای کمیسیونهای تخصصی و تلفیق نیز مدت زمان رسیدگی مشخص است.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه مراحل مقدماتی بررسی بودجه زمانبندی قانونی دارد گفت : با این وجود نماینده ها تصمیم گرفتند کمیسیون تلفیق برنامه ششم وکمیسیون تلفیق لایحه بودجه 95 را به صورت همزمان تشکیل دهند. در مقدمات رسیدگی ، برنامه ششم و لایحه بودجه هر دورا باهم شروع می کنیم اما در رابطه با اجرا ابتدا باید برنامه ششم در مجلس تصویب شود چون بودجه برشی از برنامه است .

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو همچون دهه فجر و و انتخابات،تاکید کرد:‌ به دلیل این مسائل و به دلیل تاخیر دولت در ارایه لایحه بودجه پیش بینی می شود تصویب بودجه 95 به سال آینده موکول شود.

سیما رادمنش

خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها