دبیر بخش شهدای رسانه کنگره شهدای هنرمند ضمن اشاره به شناسایی دو هزار و 60 شهید در حوزه‌های شعر و ادبیات، موسیقی، تجسمی و هنرهای نمایشی، از تجلیل از هنرمندان انقلابی و دفاع مقدسی همچون فرج‌الله سلحشور، ابراهیم حاتمی‌کیا، نرگس آبیار، محمد داوودی و محمدحسین مهدویان در این رویداد فرهنگی و هنری خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۶۹۸
تجلیل از سینماگران دفاع مقدس در کنگره شهدای هنرمند

به گزارش جام‌جم، حجت‌الاسلام علیرضا رستگاران در نشست رسانه‌ای کنگره تخصصی شهدای فیلم و سینما (جاودانه‌های نور) که روز گذشته در سالن جلسات میثاق سازمان صداوسیما برگزارشد، نسبت به راه‌اندازی سایت و بانک اطلاعاتی شهدای هنرمند توضیحاتی ارائه کرد و گفت: یکی از اهداف این کنگره، شناسایی افرادی است که در رشته‌های مختلف هنری فعال بودند. تاکنون 2060 شهید در حوزه‌های شعر، ادبیات، موسیقی و هنرهای تجسمی شناسایی شده‌اند. از میان شهدای سینماگر هم 131 شهید شناسایی شده که در زمینه‌های مختلف نویسندگی، تصویربرداری، تهیه گزارش، بازیگری و ‌کارگردانی فعالیت می‌کردند که برخی از آنها هم شهدای رسانه ملی هستند که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشتند و به شهادت رسیدند.

قدردانی از خانواده شهدا

دبیر بخش شهدای رسانه کنگره شهدای هنرمند افزود: بخشی از مراسم این کنگره به تجلیل از شش خانواده شهید هنرمند اختصاص خواهد داشت. خانواده شهیدان حسن هادی (خبرنگار صداوسیما)، احمد آریایی، مهدی فلاحت‌پور (از گروه روایت فتح در گزارش و خبر)، محمدعلی شاهمرادی (فرمانده نظامی و بازیگر)، منوچهر کریمی‌موید (خبرنگار صداوسیما) و پیمان بزرگ‌زاده (فیلمنامه‌نویس و بازیگر)‌ در آن روز قدردانی می‌شوند.

رستگاران همچنین به تجلیل‌های ویژه این کنگره هم اشاره کرد و گفت: ابراهیم حاتمی‌کیا به‌دلیل خلق فیلم‌های شاخص در عرصه دفاع مقدس، محمدحسین مهدویان به دلیل ساخت مجموعه مستند ـ داستانی «آخرین روزهای زمستان» با محوریت شهید حسن باقری و فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» درباره جاویدالاثر احمد متوسلیان، نرگس آبیار به‌خاطر ساخت فیلم سینمایی «شیار 143»، فرج‌الله سلحشور، کارگردان ارزشی تلویزیون و سینما و سازنده آثاری چون «یوسف پیامبر»، محمد داودی تهیه‌کننده سینما و سیدحسن حسینی، خبرنگار جانباز اعزامی صداوسیما به سوریه، در کنگره شهدای هنرمند تجلیل خواهند شد.

نیازجامعه به پیام هنرمندان شهید

محمود عاطفی، رئیس بسیج رسانه ملی هم در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت موضوع کنگره شهدای هنرمند گفت: موضوع شهدای عزیز بخصوص شهدای هنرمند از این نظر اهمیت دارد که آنها به‌عنوان حلقه‌های وصل آن دوره از تاریخ را به ما یادآوری می‌کنند. ما هر چه از دوران دفاع مقدس فاصله می‌گیریم، احساس عطش و نیاز افکار عمومی در جامعه را به سمت این موضوع بیشتر حس می‌کنیم. شهیدان در استمرار رسالتی که دارند این اجازه را به ما می‌دهند که با تأسی از راه آنها این حلقه‌های وصل را برقرار کنیم.

رئیس کنگره شهدای فیلم و سینما ادامه داد: جامعه امروز به‌شدت به پیام هنرمندان شهید نیاز دارد و این کنگره تلاش می‌کند با برگزاری در زمانی مناسب، معارف برگرفته از راه هنرمندانی که امروز میان ما نیستند را به جوانان انتقال دهد. کنگره تخصصی شهدای فیلم و سینما ـ که از جمله بخش‌های کنگره شهدای هنرمند به دبیری محمد خزاعی است‌ـ ساعت 18 و 30 دقیقه دوشنبه هفته آینده در سالن اجتماعات کوثر صداوسیما برگزار می‌شود. سخنرانی آیت‌الله جوادی‌آملی از جمله بخش‌های این کنگره است.

علی رستگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها