در پی اعدام آیت الله نمر به دست رژیم سعودی، کاردار سفارت عربستان در تهران لحظاتی پیش به وزارت خارجه احضار شد.
کد خبر: ۸۶۹۰۹۲
کاردار عربستان در تهران به وزارت خارجه احضار شد

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را در ارتباط با اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه عربستان به احمد المولی کاردار سفارت این کشور در تهران ابلاغ کرد.

کاردار عربستان قبل از ورود به ساختمان وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرگزاری صدا و سیما مبنی بر اینکه آیا اعدام آیت الله نمر عاملی برای شعله‌ور شدن اختلافات میان امت اسلام نیست؟ پاسخی نداد و گفت: بعدا جواب می‌دهم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه نظرتان در خصوص اقدام دولت سعودی در خصوص اعدام شیخ نمر چیست افزود:‌ این اقدامی قضایی و شرعی بوده است.

رژیم سعودی امروز شنبه دوازدهم دی ماه برابر با دوم ژانویه 2016 در بیانیه‌ای، از اعدام چهار نفر از شخصیت‌های شیعی‌ عربستان و در راس آنها شیخ نمر باقر النمر، در کنار 42 نفر دیگر، به اتهام اقدامات تروریستی خبر داد.

آل سعود سه مبارز شیعی دیگر به نام‌های علی سعید الربح، محمد علی عبد الکریم الصویلم و محمد فیصل محمد الشیوخ را به شهادت رسانده است.

گروههای مختلف سیاسی، حزبی و شخصیت‌های مختلف جهان اسلام، جنایت آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی را به جرم مطالبه حقوق مشروع و غصب شده مردم منطقه شرق عربستان محکوم کردند و اعتراضات به این اقدام شنیع رژیم سعودی همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رزمنده دوران دفاع مقدس
-
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
۰
۰
این روحانی فقط به خاطر حق خواهی مردم مظلوم عربستان به شهادت رسیده است . اگر مسائل شرعی را در نظر بگیریم و ملاك قرار دهیم باید تمام خاندان آل سعود را كه هم از تروریسم و هم تولید تروریسم را بعهده دارد برابر مسائل شرعی خودشان اعدام شوند این خاندان كثیف و ملعون و حتی سران مرتجع بعضی از كشورهای عربی هم به خاطر دست داشتن به تروریسم اعدام گردند.

نیازمندی ها