وزیر خارجه ترکیه ضمن حمله به سیاست‌های تهران در عراق و سوریه گفت: ما با سیاست ایران در عراق و سوریه اختلاف داریم و این سیاست‌های طائفه‌گری ایران بسیار خطرناک است.
کد خبر: ۸۶۲۴۸۸
سخنان ضد ایرانی وزیر خارجه ترکیه

مولود چاووش اوغلو مدعی شد که نخست‌وزیر عراق بارها از آنکارا برای مبارزه با داعش کمک خواسته و برای غلبه بر داعش، دخالت نیروهای زمینی نیز ضروری است.

به گزارش فارس، وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به اعتراضات دولت مرکزی عراق به اعزام نیروهای ترکیه به موصل، مدعی شد: «حیدر العبادی» بارها خواستار پشتیبانی ترکیه در نبرد با داعش شده است.

این در حالی است که نخست‌وزیر عراق بارها اعلام کرده که تنها از کشورهای عضو ائتلاف حمایت تسلیحاتی و هوایی می‌خواهد و عراق در نبرد با داعش به هیچ نیروی زمینی خارجی نیازی ندارد.

القاعده حقوق کارمندان عدن را سرقت کرد

گروه تروریستی القاعده با حمله به یکی از بانکهای عدن، به مبالغ بسیاری پول دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ده ها نفر از عناصر القاعده عصر دیروز (یکشنبه) به شعبه بانک "الصیفی" در عدن حمله کردند.

در پی این حمله درگیری خونباری بین عناصر القاعده و محافظان بانک روی داد و یکی از مهاجمان کشته شد.

به گفته منابع محلی، عناصر القاعده مبالغ بسیاری پول از این بانک سرقت کردند.

گزارشهای رسانه‌ای حاکی است، پولهای سرقت شده مربوط به حقوق کارمندان استان عدن بود، که از صنعا به این بانک انتقال یافته بود.

پیروزی مخالفان دولت در انتخابات ونزوئلا

شمارش اولیه آرا در انتخابات ونزوئلا حاکی از پیروزی بی سابقه مخالفان دولت است.

بر اساس شمارش اولیه آرا ائتلاف مخالفان دولت تا کنون دست کم ۹۹ کرسی پارلمان را به خود اختصاص داده اند. این در حالی است که تا کنون پیروزی فقط ۴۶ نامزد حزب حاکم قطعی شده است.

به گزارش یورو نیوز،ائتلاف مخالفان که از احزاب میانه رو و محافظه کار تشکیل شده اعلام کرده است که نسبت به کسب ۱۱۲ کرسی پارلمان اطمینان دارد. در این صورت دو دهه حاکمیت سوسیالیستها در ونزوئلا پایان خواهد یافت و مخالفان دولت حتی قادر خواهند بود که با وضع قوانینی مخالفان سیاسی را آزاد کنند یا برخی از مواد قانون اساسی را تغییر دهند.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در یک سخنرانی شکست را پذیرفت و گفت: «با توجه به نتیجه انتخابات ما اینجا آمده ایم. با پایبندی به اخلاق. آمده ایم تا این نتایج ناخوشایند را به رسمیت بشناسیم و بپذیریم و به همه مردم ونزوئلا بگوییم که قانون اساسی و دموکراسی ما پیروز شده است. ما آن را می پذیریم.»

مخالفان دولت با جشن و پایکوبی به استقبال نتیجه انتخابات رفتند. به عقیده بسیاری از تحلیلگران دلیل اصلی شکست حزب حاکم اقتصاد بحران زده ونزوئلا تحت رهبری نیکلاس مادورو بوده است.

نیکلاس مادورو که ادامه دهنده راه هوگو چاوز، رئیس جمهوری سابق ونزوئلا است، به دلیل اجرای برنامه های رفاه عمومی، در میان طبقه محروم این کشور محبوبیت زیادی دارد.

غیبت عارف در مراسم سخنرانی روحانی

محمدرضا عارف با وجود حضور در دانشگاه صنعتی شریف، در مراسم سخنرانی روحانی حضور نداشت.

به گزارش فارس، محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان با وجود حضور در دانشگاه صنعتی شریف ترجیح داد، در مراسم سخنرانی رئیس جمهور به مناسبت 16 آذر (روز دانشجو) در این دانشگاه، حضور نداشته باشد.

عارف نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بود که به نفع روحانی کنار کشید، اما بعدها برخی دلخوری‌ها میان وی و دولت به وجود آمد.

محمدرضا عارف، استاد دانشگاه صنعتی شریف در رشته برق است و نماز ظهر و عصر خود را هم امروز در مسجد این دانشگاه اقامه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها