امیر دریادار سیاری:

تحرکات دریایی را رصد می کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد و مناطق جنوب هندوستان و شمال سومالی افزود: ما در دریا تحرکات دریایی را رصد می کنیم و در برابر تهدیدات دریایی خواهیم ایستاد و علاوه بر آن دنیا متوجه اقدامات جدی ما در مقابله با دزدان دریایی شده است به عنوان نمونه کشتی های 22 کشور را از آسیب و سرقت دزدان دریایی نجات دادیم.
کد خبر: ۸۵۹۸۶۵
تحرکات دریایی را رصد می کنیم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ امیر دریادار سیاری در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه تهران افزود: یک سوم مرزهای ایران اسلامی را دریا و آب های آزاد تشکیل می دهد و این فرصتی است برای توسعه دریامحور کشور که تاکنون در عمل به اندازه لازم به آن پرداخته نشده است.

وی انرژی فسیلی کف و زیر دریا و انرژهای نو، صادرات آسان ، تجارت ارزان قیمت ، منابع غذایی بسیار گسترده ، گردشگری و پزشکی را بخشی از فواید منافع حاصل از دریا برشمرد و گفت: بی تردید در صورت سرمایه گذاری گسترده بر روی سواحل دریاهای کشور تأثیر آن را در توسعه اقتصادی کل ایران خواهیم دید.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: البته با کمک و همکاری دولت، دستگاه ها و نیروی دریایی در تلاشیم سواحل دریایی از جمله سواحل جنوب شرق (مکران) را توسعه دهیم که این مهم هم از نظر سیاسی و نظامی و هم از نظر اقتصادی و توسعه کشور و سواحل جنوبی بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه برای سواحل دریا جایگاه ویژه ای باید در نظر بگیریم چرا که نقش تعیین کننده ای را در پیشرفت همه جانبه کشور خواهد داشت.

دریادار سیاری در ادامه با تاکید بر اینکه نیروی دریایی امروز جمهوری اسلامی ایران با دوران قبل از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست، گفت: در آن دوران همه تعمیرات دریایی ما بدست غربی ها صورت می گرفت اما اکنون با کمک متخصصین جوان و خوش استعداد نیروی دریایی انواع اژدرها ، ناوچه ها و زیردریایی ها را طراحی می کنیم و می سازیم به عنوان نمونه در ماه های آینده ناوشکن سهند نیز به نیروی دریایی الحاق می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور نیروی دریایی در آبهای آزاد و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران، مظهر اقتدار روزافزون ملت ایران در برابر هر نوع تهدید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها