مدیر مرکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت: چیزی به نام صدور مدرک تحصیلی فوری در آموزش از راه دور و آموزش و پرورش نداریم.
کد خبر: ۸۵۳۵۷۱
«دیپلم فوری» در آموزش از راه دور نداریم

به گزارش جام جم آنلاین ، گودرز شاهمرادی مدیر مرکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا دیپلم فوری در آموزش از راه دور صادر می‌شود؟»، اظهار داشت: خیر، چنین چیزی نداریم و هر مرکزی که چنین کاری انجام می‌دهد، نشر اکاذیب است.

وی با بیان اینکه برای تمام مدارس و همچنین آموزش از راه دور مکانیزم آموزشی یکی است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در تمامی دوره‌ها و فرایندها باید ابتدا ثبت نام، تحصیل و یادگیری و سپس آزمون دهند و در نهایت مدرک دریافت کنند که این موضوع در تمام سطوح آموزش و پرورش یکسان است.

شاهمرادی افزود: همچنین افرادی داریم که برابر ضوابط حضوری، امکان ادامه تحصیل ندارند، مانند فرزندان کار که مسئولیت معیشت خانواده را دارند و به مدرسه عادی نمی‌توانند بروند که در این صورت آنها می‌توانند در آموزش از راه دور ادامه تحصیل دهند و فقط 6 ساعت برای رفع اشکالات به مدرسه بروند.

وی با تأکید بر اینکه چیزی به نام صدور مدرک فوری در آموزش از راه دور نداریم، به فارس گفت: تحصیل در آموزش از راه دور، نیم سالی واحدی است و اگر فردی توانایی داشته باشد می‌تواند 2 پایه تحصیلی را در مدت یکسال و نیم سپری کند.

مدیر مرکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: حدود 2 سال قبل متوجه شدیم آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای که وظیفه آموزش مهارت داشتند پودمان‌هایی برگزار می‌کرد که نقطه تلاقی آنها با آموزش از راه دور این بود که افرادی که می‌خواستند کاردانش بخوانند نصف تحصیل آنها مهارت و نصف عمومی بود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه 849 شورای عالی آموزش و پرورش، مهارت را دانش‌آموزان باید خارج از آموزش و پرورش و در مراکز فنی و حرفه‌ای یا ارشاد سپری کنند که با توجه به اینکه باید 45 واحد در آن مراکز سپری می‌شد تبلیغاتی در این باره انجام شد.

شاهمرادی با بیان اینکه در همان زمان دادخواستی به دادستانی برای مقابله با این موارد ارائه کردیم، اظهار کرد: حکمی در این خصوص صادر شد و با آنهایی که تبلیغاتی درباره دیپلم داشتند برخورد شد اگر چه در بخش آموزش و پرورش نبود اما برای اعاده حیثیت، این برخورد انجام شد.

وی با بیان اینکه اکنون شیوه تبلیغات این دسته افراد برای دیپلم تغییر کرده است، گفت: اکنون دیپلم را درشت در تبلیغات چاپ می‌کنند و زیر آن به موضوع مهارت اشاره می‌شود که تحت هر عنوانی اینها قابل قبول نیست.

مدیر مرکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: مردم در دام این افراد و مراکز نیافتند و اگر کسی قصد ادامه تحصیل دارد به مراکز آموزش از راه دور یا ادارات آموزش و پرورش مراجعه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دانیال.
-
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
سلام من17سالم و دارم میرم به سن ١٨دوساله از مدرسه در اومدم و حالا میخوام ادامه تحصیل بدم البته غیرحضوری.سیكل دارم اول دبیرستان میرفتم كه در اومدم .لطفا كمكم كنید تا درس بخونم.اینم شمارم.٠٩٠٣۵٠٦٩۵٢۵

نیازمندی ها