داعش 4 عراقی را به خاطر توهین به خلیفه این گروه تروریستی در موصل سربرید.
کد خبر: ۸۳۲۵۵۷
سربریدن به بهانه توهین به خلیفه داعش

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سعید مموزینی" مسؤول اطلاع رسانی حزب دموکرات کردستان عراق روز شنبه اعلام کرد: داعش در منطقه "باب الطوب" در مرکز موصل 4 نفر را به بهانه توهین به ابوبکر بغدادی سربرید.

وی افزود: قتل عناصر داعش در موصل روز به روز افزایش می یابد، و این گروه تروریستی سعی می کند با اینگونه اعدامها بین شهروندان رعب و وحشت ایجاد کند و اوضاع را تحت کنترل درآورد.

این روزها جان کری مرتبا با ظریف در ارتباط است

فایننشال تایمز نوشت: مباحثات درباره توافق هسته ای ایران مملو از اغراق است، طرفدارانش آنرا دوراندیشانه و مخالفانش آنرا ساده لوحانه می خوانند.

روزنامه فایننشال تایمز در تحلیلی به قلم فیلیپ گوردون، عضو ارشد شورای روابط خارجی آمریکا و هماهنگ کننده امور خاورمیانه (غرب آسیا) در کاخ سفید تا امسال، نوشت: با حمایت رسمی حداقل سی و چهار سناتور از توافق هسته ای ایران، اکنون مخالفان در کنگره از آراء کافی برای رد وتو رئیس جمهور، در صورت رای اکثریت کنگره بر ضد توافق در اواخر این ماه، برخوردار نیستند. پس از اعمال فشارها و موضع گیریهایی که حتی طبق معیارهای واشنگتن صورتی غیرعادی داشت،‌ این توافق نهایتا تا اواسط اکتبر «روز تصویب » آن اجرایی خواهد شد.

از نظر برخی طرفداران توافق،‌ موفقیت اوباما موجب تحکیم میراث وی به عنوان یکی از مهمترین - حتی شاید تحول برانگیزترین- روسای جمهور در عرصه سیاست خارجی در عصر پس از جنگ خواهد شد.

اما بسیاری از مخالفان توافق سعی دارند رئیس جمهور را نِویل چِمبرلین عصر کنونی جلوه دهند که کشور خود و جهان را به خطر انداخت.

مباحثات در این خصوص تحت الشعاع گزافه گویی ها قرار داشته است. من به عنوان فردی که در زمینه مسئله هسته ای ایران در کاخ سفید و وزارت خارجه طی دوره تصدی اوباما کار کرده ام،‌ این توافق را یک امر عمدتا معمولی می دانم که می تواند جنبه تاریخی پیدا کند. با این توافق اهداف موردنظر بهتر از هر پیشنهاد دیگر و برای مدت زمانی طولانی تر از یک حمله نظامی، محقق شده است. این مصالحه ای است که - حداقل برای مدت زمان قابل ملاحظه ای- یک مشکل حقیقتا دشوار را حل و فصل می کند و بطور اجتناب ناپذیری نواقصی دارد.

این توافق که نشان داده است ایران و آمریکا می توانند به مصالحه های ناگوار و به لحاظ سیاسی دشوار دست یابند،‌ همچنین ممکن است توافقات دیگری را - در خصوص سوریه یا نقاط دیگر منطقه- ممکن سازد. چند سال قبل رد و بدل شدن چند کلمه بین معاون وزیر خارجه آمریکا با یک مقام ایرانی در حاشیه یک نشست بین المللی در ژنو خبری بزرگ بود. امروز وزیر خارجه آمریکا مرتبا با وزیر خارجه ایران در ارتباط است و هیچکس تعجب نمی کند. چه کسی می تواند بگوید چنین روندی طی ده تا پانزده سال دیگر ممکن است به کجا بیانجامد؟

نمی دانیم آیا توافق اوباما به عنوان مرحله ای در تاریخ مشابه سفر 1972 ریچارد نیکسون رئیس جمهور (آمریکا) به چین ثبت خواهد شد یا نه. اما رابطه ایران با جهان درواقع در سالهای پیش رو، متحول می شود و این امر بدرستی به رئیس جمهوری باز خواهد گشت که مایل بود خطرات دیپلماسی سری را بپذیرد و با غلبه بر مقاومت سیاسی عظیم، دیدگاه بسیار متفاوتش درباره رابطه با تهران را بیازماید. حتی اگر چنین تغییری رخ ندهد، رئیس جمهور با ایجاد فرصتی ارزشمند یک چالش مهم را به تعویق انداخته است که یکی از جانشینانش مجبور خواهد شد به آن بپردازد. این روزها در خاورمیانه (غرب آسیا) حتی چنین چیزی یک دستاورد ارزشمند است.

دولت روحانی با سرمایه‌گذاری هاشمی

غلامحسین کرباسچی در جمع دبیران استانی حزب کارگزاران، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم گفت: این دولت به همت شما و سرمایه‌گذاری آقای هاشمی شکل گرفت.

به گزارش فارس، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در جلسه اخیر حزب کارگزاران با اشاره به اساسنامه این حزب اظهار داشت: ساختار اساسنامه کارگزاران برخلاف اساسنامه‌های دیگر پیچیده است به این صورت که در کارگزاران باید کانون‌های حزبی راه‌اندازی شود.

وی در توضیح سخنان خود گفت: روسای این کانون‌های حزبی تنها کسانی هستند که می‌توانند در انتخابات شورای مرکزی که در کنگره تشکیل می‌شود شرکت کنند. اعضای هر کانون 5 تا 20 نفر است و محدودیتی برای تشکیل آنها وجود ندارد.

کرباسچی با بیان اینکه اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران از دل این کانون‌ها بیرون می‌آیند به محاسن و معایب این طرح پرداخت و یادآور شد: یکی از معایب آن این است که تا کانون‌ها راه‌اندازی و اعضای آن تکمیل نشود برگزاری کنگره به تعویق می‌افتد.

صعده را با خاک یکسان کنید!

معاون پلیس دبی، از عربستان و امارات خواست استان صعده را با خاک یکسان کنند و سه هزار تن از مردم حوثی یمن را بکشند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ضاحی خلفان" که به مواضع جنجالی در صفحه تویتر خود مشهور است، این بار آشکارا نسل کشی یمنی ها را خواستار شد.

خلفان در واکنش به کشته شدن 45 سرباز متجاوز اماراتی به دست مدافعان یمنی در منطقه صافر در استان مأرب واقع در شرق صنعا تهدید کرد که انصارالله را نابود خواهد کرد.

وی سپس خطاب به جنگنده های ائتلافِ حمله به یمن که امارات نیز یکی از آن هاست، گفت: باید همه قرارگاه های حوثی ها را نیست و نابود کنید و زمین را زیر پای آن ها به لرزه افکنید.

خلفان که از مقامات ارشد پلیس دبی به شمار می رود، به صراحت نوشت: ما، سرِ سه هزار حوثی را می خواهیم.

وی متجاوزان به یمن را مخاطب قرار داد و گفت: صعدۀ حوثی ها را با خاک یکسان کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها