آخرین مطلب فیس بوک مهدی هاشمی

«درکجا این ظلم بر انسان کنند»! + عکس

آخرین پست فیس بوک را در شرایطی می نویسم که تا ساعاتی دیگر با وجود عدم دریافت اجراییه، خود را به اجرای احکام زندان اوین معرفی می کنم.
کد خبر: ۸۲۴۵۶۱
«درکجا این ظلم بر انسان کنند»! + عکس

مهدی هاشمی در فیس بوک خود نوشت:

«آخرین پست فیس بوک را در شرایطی می نویسم که تا ساعاتی دیگر با وجود عدم دریافت اجراییه، خود را به اجرای احکام زندان اوین معرفی می کنم. این درگاه ارتباطی با شما باز خواهد ماند و پرینت همه پیام ها و نظرات توسط یکی از اعضای خانواده در ملاقات های هفتگی به اطلاعم خواهد رسید و به فراخور ضرورت پاسخ هم خواهم داد. یک پست مفصل هم درباره روند دادگاه نوشته ام که به زودی منتشر خواهد شد. گاهی هم عکس یا موضوعی خاص که به ذهنم می رسد یا خاطره ای از زندان را می دهم در فیس بوک بگذارند تا بدانید زندان اوین چگونه روزی میزبان پدر است و روزی پسر. با این تفاوت که اوین گویا ماندگار است و از میان ما نمی رود...
مردم چشمم به خون آغشته شد/ در کجا این ظلم بر انسان کنند»

به گزارش تسنیم، مهدی هاشمی بابت اختلاس و جعل (جعلی که در دل اختلاس است) به 10 سال حبس و رد مال به‌مبلغ 600میلیون تومان و جزای نقدی معادل 2برابر مبلغ رد مال به‌میزان یک‌میلیارد و 200میلیون تومان محکوم شده است. همچنین به‌دلیل ارتشا به 10 سال حبس، رد مال به‌مبلغ 5 میلیون و 200هزار دلار و جزای نقدی معادل همین میزان، محکوم شده است.

این متهم همچنین به‌دلیل ارتشا، به انفصال دائم از خدمات دولتی و 50 ضربه شلاق و به‌دلیل مسائل امنیتی نیز مطابق ماده 610 قانون مجازات اسلامی به 5 سال حبس محکوم شده است.

براساس قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92، این متهم صرفاً 10 سال از 25 سال محکومیت خود را تحمل خواهد کرد.

حکم صادرشده برای پرونده مهدی هاشمی در دادگاه بدوی، مجموعاً 15 سال حبس بود که این حکم برای اعلام نظر به دادگاه تجدید نظر ارسال شده بود اما بعد از پایان رسیدگی در دادگاه تجدید نظر، قضات شعبه تجدید نظر مجموع محکومیت در نظر گرفته شده برای 3 اتهام مهدی هاشمی را 10 سال افزایش دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
۰
۰
درود بر خانواده هاشمی ....
جواتی
Germany
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
۰
۰
خدا را شكر، اینها دست خداست كه از آستین بیرون زده، ماشااله آنقدر رو زیاده كه سنگ پا قزوینه، .... (دختر از زندان بیرون می آد پسر راهی زندان است پسر از زندان بیرون می آد دختر داخل زندان است!!!!)
سرباز
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
۰
۰
با سلام خدمت تمام دوستان : خانواده آقای هاشمی بسیار پاك دامن و شریف هستن مهدی جان هم همین طور فقط امیدوارم كه حكم انجام بشه و مهدی جان را در اروپا ویا امریكا در این 10 سال نبینیم . وجدانا اگر شخصی دیگری هم بود باز به این صورت حكم میدادن . فقط امیدوارم آقای هاشمی پدر باز خواب و یا خاطره جدیدی در مورد خود و مهدی جان از امام رو نكند .... التماس دعا

نیازمندی ها