حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری در مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امام خمینی(ره)، تاکید کرد: دلیل این‌که امام و ملت ایران پیروز شدند، شاه فرار کرد و آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند، این بود که همه اقشار مردم با هم یکی شدند.
کد خبر: ۸۱۵۴۲۱
ناطق‌نوری: صلابت ایران مرهون همدلی و همزبانی ملت است

به گزارش تسنیم، ناطق‌نوری به موضوع سرنوشت ملت‌ها از منظر قرآن و امیرالمؤمنین(ع) پرداخت و اظهار کرد: هیچ ملت، امت و انسانی بی‌جهت عزیز یا ذلیل نمی‌شود و آنچه از قرآن کریم و گفتار معصومین(ع) مستفاد می‌شود آن است که عامل اصلی عزت‌ها و ذلت‌ها خود انسان‌ها و ملت‌ها هستند.

وی با بیان این‌که خداوند با هیچ کس دشمنی یا قرابت و فامیلی ندارد، تصریح کرد: این ما هستیم که سرنوشت خود را تعیین می‌کنیم و بحث‌هایی چون طالع و امثال آن مزخرف است؛ زیرا ذلت و عزت دست خودمان است.

وی ادامه داد: ما امروز در دنیا عزیز هستیم و در دنیا تنها کشوری هستیم که این‌گونه روی پای خود ایستاده و در عرصه‌های داخلی و خارجی منتظر تصمیم داخلی و خارجی نیست و این در حالی است که در منطقه ما جنگ و کشتار جریان دارد، صهیونیست‌ها مردم مظلوم فلسطین را به قتل می‌رسانند، نیروهای خبیث عربستان مردم مظلوم یمن را می‌کشند و گروه‌هایی به نام داعش و... ملت‌های دیگر را قتل‌عام می‌کنند؛ اما ملت ما با صلابت ایستاده است که این امر مرهون وحدت، همدلی، همزبانی و حمایت از مقام ولایت و رهبری است؛ رهبری شجاع، بیدار و هوشیار.

مباهات رئیس‌جمهور به جزئیات مذاکرات

رئیس‌جمهور که سه‌شنبه شب در مراسم افطار میزبان جمعی از استادان دانشگاه بود با امیدواری به پیروزی در عرصه سخت مذاکرات هسته‌ای گفت: کسانی که امروز در مصاف هسته‌ای ایستاده و مذاکره می‌کنند، تربیت شده همین دانشگاه هستند و از همان توان دانشگاهی خود برای به سرانجام مطلوب رسیدن مذاکرات استفاده می‌کنند.

به گزارش سایت ریاست جمهوری، حسن روحانی خاطرنشان کرد: روزی که مذاکرات به سرانجام مطلوب برسد، خواهید دید که فرزندان دلاور شما چگونه در این مصاف و در برابر قدرت‌های جهان ایستاده و مذاکره کردند. خدا را گواه می‌گیرم که هر وقت متن لحظه به لحظه مذاکرات را دیدم به سهم خودم مغرور شده و مباهات کردم که چگونه فرزندان دلاور شما بخوبی از عزت و حقوق ملت دفاع کردند و پس از این نیز دفاع خواهند کرد تا خیرات و ثمرات آن نصیب ملت شود.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دانشگاه نباید صرفا مرکز تولید کتاب و مقاله باشد، گفت: دانشگاه مطلوب دانشگاهی است که برای اداره مطلوب جامعه، مدیر تربیت کند. دانشگاه باید کمک و حامی دولت در اداره کشور بوده و بتواند با کارآفرینی و تولید علمی که منتج به تولید ثروت و قدرت شود، نیازهای جامعه را برطرف کند.

دیدگاه هاشمی درباره احتمال بازگشایی سفارت آمریکا در ایران

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با روزنامه گاردین با بیان این‌که تابوی مذاکره مستقیم با آمریکا شکسته شده است، بازگشایی سفارت این کشور در تهران را «غیرممکن» ندانسته است.

به گزارش فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخشی از این مصاحبه گفته است: «مذاکره رو در رو بهتر از صحبت از راه دور از طریق رسانه‌هاست. ایران بسیار جدی است. اگر طرف‌های مقابل هم به همین میزان جدی باشند، قطعا توافق به دست می‌آید. این که ایران مستقیما با آمریکا صحبت می‌کند، اقدام خوبی است. ما یک تابو را شکسته‌ایم».

رفسنجانی با بیان این که مشکل اصلی خصومت آمریکا با ایران بوده، گفته است: «پیش از انقلاب، آمریکا حامی اصلی رژیم شاه بود و پس از انقلاب و در جریان جنگ تحمیلی، علیه ما. حالا در مذاکرات هسته‌ای، اگر شاهد آمریکایی متفاوت باشیم، اثری مثبت بر افکار عمومی ایران خواهد داشت.» به نوشته گاردین، وی همچنین گفته است که بازگشایی سفارت آمریکا در ایران، «غیرممکن نیست»، اما این مسأله «به رفتار طرفین بستگی دارد».

وی در مورد دشمنی با رژیم صهیونیستی هم گفته است: «ما نیازی به تغییر نداریم. ما از حقوق فلسطینی‌ها حمایت می‌کنیم. ما در هیچ اقدام نظامی در فلسطین مشارکت نداریم، بلکه به آنها در موضوعات سیاسی مشاوره می‌دهیم. تا زمانی که حقوق فلسطینی‌ها در نظر گرفته نشود، نمی‌توانیم روابط خوبی با آمریکا داشته باشیم».

اجلاس جنبش غیرمتعهدها به تعویق افتاد

منابع آگاه در وزارت امورخارجه ونزوئلا اعلام کردند نشست سران جنبش غیرمتعهدها (نم) که قرار بود امسال در این کشور برگزار شود، به تعویق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، منابع آگاه در وزارت امور خارجه ونزوئلا اعلام کردند به دلیل به تعویق افتادن نشست سران اجلاس، نشست وزرای امورخارجه کشورهای عضو جنبش نیز که قرار بود در تهران پیش از اجلاس سران برگزار شود به سال آینده موکول شده است.

در هفدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها، ایران ریاست این جنبش را به ونزوئلا واگذار خواهد کرد. درشانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها که در تهران برگزار شد، سران و نمایندگان بلندپایه کشورهای عضو این جنبش از جمله 24رئیس‌جمهور، سه پادشاه، شش نخست‌وزیر و 50 وزیر امورخارجه شرکت داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها