نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: «کشتی نجات» حامل نیازمندی های دارویی و مایحتاج اساسی مردم مظلوم یمن فردا عازم این کشور می شود.
کد خبر: ۷۹۵۷۵۶
« کشتی نجات » فردا به یمن می‌رود

حجت الاسلام والمسلمین معزی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی همان‌گونه که همواره در کنار نیازمندان و حادثه دیده گان سراسر جهان از غزه گرفته تا کشورهای افریقایی بوده اند این مقطع حساس نیز در کنار مردم مظلوم یمن خواهند بود.

وی با اشاره به کارشکنی رژیم آل سعود از ارسال کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم یمن افزود: همگان مشاهد کردند که چگونه با بمباران فرودگاه مانع از فرود هواپیمای حامل کمک های جمهوری اسلامی در صنعا شدند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر مخدوش کردن چهره اسلام را هدف اصلی ارتکاب این جنایات از سوی مدعیان اسلام عنوان کرد و گفت: اسلام، دین احسان، ‌محبت و دستگیری از نیازمندان است اما عده ای که داعیه اسلام خواهی دارند در قالب نقشه امریکایی صهیونیستی با کشتار زنان و کودکان، ‌ویرانی زیرساخت‌ها و حمله وحشیانه به یک کشور اسلامی قصد دارند چهره اسلام را مخدوش کنند.

حجت الاسلام معزی افزود: کشتار مردم مظلوم یمن و جنایات داعش در عراق و سوریه لکه ننگی است که به نام اسلام انجام می شود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اهداف ترسیم شده برای این جمعیت در مفاهیم اسلامی ترسیم شده است، گفت: هر چند پرچم هلال احمر همواره در هنگام بروز حوادث طبیعی به اهتزاز در می آید اما باید گفت این جمعیت همواره در مقاطع مختلف همچون سفرهای نوروزی، ‌زیارت های گروهی همچون پیاده روی اربیعن حسینی و حضرت ثامن الحجج در کنار مردم بوده و هست.

وی با بیان اینکه تسکین آلام و درهای نیازمندان در مواقع بروز سوانح طبیعی و غیر طبیعی همچون جنگ‌ها رسالت اصلی جمعیت هلال احمر است، افزود: براساس مفاهیم اسلامی انسان ارزش بسیار والایی دارد لذا امداد رسانی به نیازمندان در عین حفظ کرامت انسانی وظیفه اصلی جمعیت هلال احمر است و این یک تکلیف دینی است.

حجت الاسلام معزی نهاد هلال احمر را نهادی مردم نهاد توصیف کرد و گفت: خدمت یک میلیون جوان در قالب سازمان جوانان هلال احمر و همکاری 700 هزار نیروی داوطلب در مواقع مورد نیاز حاکی از غیر دولتی بودن این نهاد و اتکای آن به مردم است.

نماینده ولی فیقه در جمعیت هلال احمرکه در آستانه روز جهانی هلال احمر در جمع نمازگزاران نماز جمعه تهران سخن می گفت ضمن تبریک این روز به همه فعالان این بخش و مقام معظم رهبری یاد و خاطره 460 نفر از شهدای هلال احمر در هشت سال دفاع مقدس را گرامیداشت.(خبرگزاری صداوسیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها