27 هزار خودرو در ایام نوروز به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند

مهمترین علل ردی خودروها در معاینه فنی‌

مدیر عامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران از مراجعه بیش از 27 هزار خودور به مراکز معاینه فنی در نوروز خبرداد.
کد خبر: ۷۸۶۵۴۸
مهمترین علل ردی خودروها در معاینه فنی‌

مهندس ولی الله آذروش با بیان اینکه اول تا پانزدهم فروردین ماه، تعداد27هزار و 176 دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند گفت: از این تعداد خودرو 78 درصد آن در مراجعه اول و 22 درصد در مراجعات بعدی پس از رفع ایراد موفق به اخذ معاینه فنی شدند.

وی با تشریح دلایل رد خودروها در معاینه گفت: در این ایام براساس آمار مراکز 27 درصد از خودروهای مردودی از تست آلایندگی، 18 درصد از آزمون هم‌راستایی چرخ‌ها، 5 درصد از آزمون کمک فنر، 11 درصد از آزمون ترمز و 39 درصد از کنترل عیوب ظاهری دارای نقص بوده‌اند که پس از رفع ایراد در مراجعات بعدی موفق به اخذ معاینه فنی شدند.

آذروش با اشاره به کاهش 12 درصدی تصادفات جاده‌ای در نوروز امسال گفت: بدون تردید تشدید کنترل معاینه فنی خودروهای مشمول در جاده‌ها توسط پلیس راهور و احساس مسئولیت شهروندان در اخذ معاینه فنی قبل از سفرهای نوروزی در کاهش تصادفات نقش بسیار بسزائی داشته است.

وی همچنین با اشاره به شلوغی مراکز در این ایام و قدردانی از صبر و تحمل و همکاری شهروندان بیان کرد: خوشبختانه با تلاش و همت مجموعه در تمامی ایام تعطیلات نوروزی به رغم شلوغی مراکز، متوسط میزان معطلی مراجعین در حدود نیم ساعت بوده است.

آذروش با بیان اینکه در ایام نزدیک به سفرهای نوروزی و تابستانی به علت افزایش مراجعات میزان معطلی خودروها برای اخذ معاینه فنی افزایش می‌یابد؛ گفت: لذا به شهروندان توصیه می‌شود در همین ایام که مراکز خلوت است، برای اخذ معاینه فنی خودرو خود جهت به حداقل رسیدن زمان توقف و معطلی در مراکز، مراجعه کنند.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران گفت: امید دارم در این سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده، شاهد مشارکت و همدلی شهروندان و مسئولان برای کاهش آلودگی هوا و افزایش ایمنی تردد باشیم.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها