رییس مرکز اجرائیات راهور ناجا خبر داد

ثبت تخلف سرعت 200 هزار خودرو در نوروز با دوربین‌های پلیس

رئیس پلیس راهور ناجا در بازدید از استان سمنان از ثبت 135 میلیون تردد خودرو توسط دوربین های جاده ای نیروی انتظامی از ابتدای طرح انتظامی - ترافیکی نوروز 94 در کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۸۲۷۹۵
ثبت 135 میلیون تردد خودرو توسط دوربین های پلیس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار اسکندر مومنی امروز در بازدید از پاسگاه پلیس راه گرمسار - تهران در استان سمنان گفت: به طور میانگین هر خودرو در طول سفر 9 بار توسط دوربین های کنترل سرعت مستقر در جاده ها رصد شده است.

وی افزود: در طول زمان اجرای این طرح که از بیست و پنجم اسفند سال گذشته تاکنون، هشت درصد رانندگان ثبت تخلف داشته اند و 92 درصد رانندگان با رعایت قانون به مسافرت نوروزی خود پرداخته اند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به وجود 200 هزار کیلومتر جاده در کشور، افزود: مسیر اصلی تهران - مشهد با مسافت 900 کیلومتر، نیم درصد از کل جاده های کشور است.

سردار مومنی تصریح کرد: 42 درصد از کل سوانح رانندگی در کشور در زمان اجرای طرح انتظامی- ترافیکی نوروز 94 واژگونی بوده است ولی در محور تهران به مشهد 93 درصد از کل سوانح واژگونی خودروهاست.

این مقام مسئول انتظامی تاکید کرد: محور تهران - مشهد که بخش مهمی از آن از استان سمنان عبور می کند، 16 درصد از واژگونی خودروهای کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی کویری و یکنواخت بودن این مسیر و کمبود استراحتگاه برای توقف مسافران را علتی برای خستگی و خواب آلودگی و در نتیجه ناتوانی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه و واژگونی خودروها عنوان کرد.

سردار مومنی با اشاره به موج بازگشت از دور اول مسافرت های نوروزی، از هموطنان خواست بازگشت از سفر خود را به روز جمعه هفتم فروردین موکول نکنند و از امروز برای بازگشت برنامه ریزی کنند تا جاده ها با ترافیک سنگین مواجه نشود.

وی افزود: در حال حاضر محورهای منتهی به استان های شمالی کشور، استان های خراسان رضوی، فارس، اصفهان، قم، هرمزگان و خوزستان دارای ترافیک پرحجم اما روان هستند و ترافیک محورهای شمالی کشور گاهی سنگین و نیمه سنگین می شود.

سردار مومنی با بیان اینکه ساعات پنج تا هفت و 12 تا 16 روز ساعات استراحت است، از رانندگان خواست در این ساعات بیشتر به استراحت بپردازند و از رانندگی بیش از هفت تا هشت ساعت در روز خودداری کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا از پاسگاه پلیس راه گرمسار با حضور نیروی های انتطامی، امدادی، اورژانس و راهداری بازدید کرد.

در زمان طرح انتظامی - ترافیکی نوروز 94 در جاده های استان سمنان تردد 953 هزار خودرو به ثبت رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها