سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص سخنان اخیر گزارشگر ویژه حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: سخنان وی و بخش هایی از گزارش که مورد اشاره قرار گرفته به صورت یکجانبه , به دور از واقعیات و بدون رعایت مقررات وظایف مربوط به مامورین از جانب شورای حقوق بشر ارائه شده است.
کد خبر: ۷۷۹۹۶۰
افخم: ایران به گزارش احمد شهید اعتماد ندارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرضیه افخم با بیان اینکه متاسفانه روشن شده است اراده ای فراتر و خارج از سازوکارهای حقوق بشری ملل متحد در تهیه گزارش ایران دخیل است و ایران به عملکرد غیر منصفانه و غیر علمی گزارشگر ویژه به لحاظ رعایت نکردن اصول و موازین بین المللی با تردید جدی می نگرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد : گزارشگر ویژه روشهای نادرست و غیر قانونی و جهت دار و پیش داوری را پایه گذاشته که خارج از شرح وظایف ماموریت داران شورای حقوق بشر است.
افخم یادآور شد : جمهوری اسلامی ایران به خوبی به تعهدات ملی و بین المللی خود در زمینه حقوق بشر واقف و همواره همکاریهای خوب و گسترده ای را با مکانیزمهای بین المللی در این زمینه انجام داده است .
وی تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران به تعهد خود برای ارتقاء همه جانبه حقوق شهروندان پایبند و اقدامات بسیار مهمی در این زمینه از جمله در خصوص ارتقاء حقوق شهروندی , حقوق اقلیتها و حقوق زنان انجام داده است و به برنامه ها و تلاشهای خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها