عناصر گروه تروریستی داعش با نمایش خیابانی چند تن از نیروهای پیشمرگه در کرکوک، از تصمیم خود برای زنده سوزاندن آنان خبر دادند.
کد خبر: ۷۷۰۳۳۷
پیشمرگه سوزی به سبک خلبان اردنی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در فیلم منتشر شده از سوی داعش، عناصر این گروه تروریستی چند تن از نیروهای اسیر پیشمرگه را مانند "معاذ الکساسبه" خلبان اردنی لباس نارنجی پوشانده و درون قفس در شهر می گردانند.

روزنامه انگلیسی "دیلی میل" تأکید کرد که این ماجرا در کرکوک در شمال عراق روی داده است.

برخی شمار این نیروهای اسیر پیشمرگه را 17 تن اعلام کرده اند.

سازوکارهای انتخاب کاندیداهای اصلاح طلب

حجت‌الاسلام موسوی‌لاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ در مورد شورای مشورتی و اقدامات انجام شده برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی می‌گوییم شورای مشورتی٬ یعنی جمعی هستند که آقای خاتمی دعوت کرده و با آنها مشورت می‌کند. این شورا مشورتی است و حزبی نیست. در این شورا از چهره‌ها و شخصیت‌هایی دعوت شده که در عین حال که به صفت شخصی شناخته می‌شوند٬ معرف گرایش‌های مختلف درون جبهه اصلاحات نیز هستند. یعنی آقای خاتمی حدود 60 نفر نیرو را دعوت می‌کند و با آنها مشورت می‌کند.

وزیر کشور دولت اصلاحات ادامه داد: چینش این افراد به گونه‌ای شده که تقریبا همه سلایق و دیدگاه‌های جریان اصلاح‌طلب در این جمع وجود داشته باشند. برآیند نهایی این شورا٬ اجماع نظر اصلاح‌طلبان است. آقای خاتمی از احزاب نخواسته که برای حضور در شورای مشورتی یک نفر را معرفی کنند ولی از افرادی دعوت شده که ممکن است در احزاب نیز عضویت داشته باشند.

حجت‌الاسلام موسوی لاری با اشاره به این نکته که این افراد اگرچه به لحاظ شخصیت خودشان در این شورا دعوت شده‌اند، افزود: اما به هر حال تابلو جریانی که در آن عضو هستند را نیز با خود دارند. بعداز شکل‌گیری این جمع٬ که شخصیت‌های سیاسی هستند که هر کدام ممکن است به حزبی وابستگی داشته یا نداشته باشند و در واقع دعوت‌کننده آنها آقای خاتمی بود٬ روی مسائل مختلف نظردهی شد و تبادل‌نظر صورت گرفت در همین رابطه چند کارگروه شکل گرفت؛ که در مسائل و موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر می‌کنند و گزارش آن را در شورا مطرح می‌نمایند.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با بیان این موضوع که ما می‌خواهیم باب مذاکره را با جریان رقیب باز کنیم تا انتخابات از چارچوب قانونی خارج نشود٬ توضیح داد: به جز این موارد٬ تماس و ارتباط با مقامات مسئول اعم از اجرایی و نظارتی در دستور کار ماست؛ چراکه معتقدیم اگر بناست جریان اصلاحات در انتخابات فعال شود، انتظار این جریان از متولیان امر انتخابات این است که قوانین موضوعه کشور کاملا مورد توجه قرار گیرد.

وساطت سلطان قابوس این بار بین ایران و عربستان

عربستان سعودی پارسال حوثی ها را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد و اقدامات آنها را در یمن کودتا دانست اما واقعیت های موجود حوثی ها را به عنصری تبدیل کرده است که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

بی بی سی عربی مدعی شد که عربستان می کوشد سلطان عمان را نزد حوثی ها و ایران واسطه قرار دهد.

به گزارش «انتخاب»، به نظر می رسد سخنان دبیرکل سازمان ملل مبنی بر ضرورت بازگشت به روند سیاسی مبتنی بر طرح شورای همکاری خلیج فارس به عنوان مبنای حل وفصل اوضاع، نه تنها بازتاب دیدگاه مشترک وی با عربستان سعودی بود بلکه از تلاش های عربستان پرده برداشت. تلاش هایی که از طریق سلطان نشین عمان برای میانجیگری نزد حوثی ها و ایران که گفته می شود روی حوثی ها نفوذ دارد، صورت می گیرد.

در ادامه گزارش با اشاره به سخنان اخیر عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر حوثی های یمن آمده است: لحن دوستانه ای که عبدالملک الحوثی در برابر عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس در پیش گرفت و القاعده را دشمنی مشترک دانست، نشان دهنده حداقل منافعی است که بین آنها وجود دارد هر چند که با یکدیگر اختلافات مذهبی دارند.

آمریکا: دانشجویان ایرانی از تحصیل محروم نمی کنیم

یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت قوانین ایالات متحده، شهروندان ایران را از آمدن به این کشور و تحصیل در رشته های فنی و مهندسی منع نمی‌کند.

به گزارش بی بی سی، بیانیه وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اقدام دانشگاه ماساچوست مبنی بر نپذیرفتن دانشجویان ایرانی در برخی رشته‌های فنی و مهندسی منتشر شده است.

بنا به این بیانیه، "هیچ تغییری در سیاست آمریکا یا دستورالعملی تازه" برای پذیرش دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های ایالات متحده اتخاذ نشده و همچنان "وزارت خارجه آمریکا متعهد است که سفر متقاضیان واجد شرایط را تسهیل کند."

پیشتر دانشگاه ماساچوست در شهر امهرست گفته بود از این به بعد دانشجویان ایرانی را در مقطع فوق لیسانس رشته‌های مهندسی مکانیک، کامپیوتر، شیمی، و علوم طبیعی نمی‌پذیرد زیرا چنین کاری ممکن است این دانشگاه را در خطر نقض تحریم های آمریکا علیه ایران قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها