مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران از آغاز عملیات کاشت حدود 2000 درخت چنار در خیابان ولیعصر(عج) خبر داد.
کد خبر: ۷۵۷۷۶۶
آغاز عملیات کاشت 2000 درخت چنار در خیابان ولیعصر(عج)

به گزارش مهر، علی محمد مختاری با اشاره به عملیات کاشت حدود 2000 درخت چنار در خیابان ولیعصر(عج) گفت: عملیات بهسازی محیط کاشت درختان چنار موجود در خیابان ولیعصر(عج) و آماده سازی گودال های کاشت درختان جدید حد فاصل تقاطع خیابان انقلاب تا تقاطع بزرگراه شهید چمران توسط سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران در دست اجراست .

وی در خصوص آزادسازی محیط پیرامون طوقه درختان و سرند خاک سطحی اظهار داشت: ایجاد تشتک آبخوری برای درختان موجود و ایجاد گودال های کاشت به ابعاد 1 در 1.2 متر و عمق 1 متر و به فاصله 3 متر از یکدیگر، جهت کاشت حدود 2000 اصله درخت حدودا 10ساله و جمع آوری نخاله ها بصورت همزمان در حال انجام بوده و زیرساخت های لازم به منظور راه اندازی سیستم آبیاری قطره ای ایجاد شده است .

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران درباره غرس یک هزار نهال به جای 6 درخت قطع شده خیابان ولیعصر(عج) در ابتدای فصل تابستان عنوان کرد: علت قطع درختان احتمال سقوط به دلیل افزایش سن درختان بوده که با مجوز قطع شده است تا خطری برای شهروندان به همراه نداشته باشد. درواقع این درختان خیابان ولیعصر(عج) برای جلوگیری از سقوط احتمالی قطع شدند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری در محدوده شهرداری منطقه 6 و خیابان ولیعصر(عج) درختان بیشماری غرس شده تا روند توسعه فضای سبز در آن محدوده ادامه داشته باشد، تصریح کرد: درخت‌های قطع شده از جمله درختان قدیمی و کهنسال خیابان ولیعصر(عج) بوده است. این درختان به دلیل سن بالا از داخل خالی شده بودند که احتمال سقوط آنها به دلیل وزش باد شدید، طوفان یا بارش برف وجود داشت.

مختاری با بیان اینکه شهرداری تهران به منظور حفظ و نگهداری از درختان خیابان ولیعصر (عج) کمیته صیانت را از چند سال گذشته تشکیل داده است، گفت: چگونگی نگهداری، آبیاری، دفع آفات و رسیدگی به این درختان به طور متناوب از سوی کارشناسان انجام می شود تا آسیبی به درختان این خیابان نرسد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران نهضت درختکاری و توسعه فضای سبز درون شهری را در سال‌های اخیر با شتاب بیشتری دنبال کرده است، خاطر نشان کرد: تنها در سال گذشته 7 میلیون اصله نهال میان شهروندان توزیع و در نقاط مختلف شهر کاشته شد تا کمکی به توسعه فضای سبز درون شهری تهران باشد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران در خصوص ضوابط اجرایی طرح تفصیلی شهر تهران و کاشت درخت در خیابان ولیعصر(عج) بیان کرد: در مناطق یک ، 3 ، 6 و 11 که در محدوده خیابان ولیعصر(عج) واقع شده اند، برای پلاک های ساختمان های جدید عقب نشینی به عمق 3 متر الزامی است تا از ریشه درختان خیابان ولیعصر(عج) حفاظت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها