وزیر دادگستری در مورد فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی اظهارداشت: در خصوص برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله «لاین»، «وایبر» و «واتس آپ» شکایت‌های زیادی به قوه قضاییه رسیده است.
کد خبر: ۷۵۷۵۴۷
آخرین وضعیت فیلترینگ برخی از شبکه‌های اجتماعی

وزیر دادگستری در مورد فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی اظهارداشت: در خصوص برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله «لاین»، «وایبر» و «واتس آپ» شکایت‌های زیادی به قوه قضاییه رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین«مصطفی پورمحمدی» افزود: برخی از این شبکه‌ها سلامت اخلاقی خانواده‌ها را به مخاطره انداخته و به نوعی دردسرساز شده‌اند.

حجت‌الاسلام پورمحمدی افزود: وظیفه قوه قضاییه این است که به طور جدی با هرآنچه سلامت اخلاقی و روانی اعضای خانواده را تحت شعاع قرار می‌دهد مقابله و برخورد کند.

وی ادامه داد: دولت در تلاش است تا آنجایی که می‌تواند با کنترل فنی و فیلترینگ‌های هوشمند از ادامه فعالیت این شبکه‌ها ممانعت نکند اما این اقدام تا زمانی صورت می‌گیرد که این شبکه‌های اجتماعی از لحاظ اخلاقی به تهدید تبدیل نشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: اگر نتوانیم به طور هوشمند از گسترش بخش‌های ناسالم این شبکه‌ها جلوگیری کنیم طبعاً در نهایت ناچار می‌شویم که اصل شبکه‌ها را با محدودیت مواجه کنیم.

وزیردادگستری گفت: این موضوع در حال بررسی بین قوه قضاییه و مجریه است و نتیجه نهایی آن اعلام خواهد شد. (باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
۰
۰
فقط از این نرم افزاراها شكایت می شه ؟ هزارتا چیز دیگه هست كه نسبت بهشون بی توجهی میش ...
mahmood
United Kingdom
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
۰
۰
هیچكس شكایت نكرده. بیشتر از نیمی از مردم استفاده صحیح میكنند.بهتراست حقیقت رابگویید و اینقدر این پهلو و آن پهلو نكنید.....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
۰
۰
آخه الان فقط مشكل جامعه ما تو این سه تا برنامه خلاصه شده اگه اینا فیلتر شن كل مشكلات جامعه حل میشه .... آدم واقعاً نمیدونه چی باید بگه ..آخه برادران و خواهران محترمی كه این تصمیماتو میگیرین به خدا همه بلدن چطور از فیلترشكن استفاده كنن... به خدا با این محدودیت ها نمیشه همه چیزو درست كرد .
محمد
Netherlands
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
۰
۰
ببخشید از این دزدی ها و اختلاس ها شكایتی گزارشی چیزی به دستتون نرسیده از لابلای شكایت از وایبرو لاین ...؟
جواد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
۰
۰
من با فیلتر شدن شبكه های اجتماعی موافقم البته این یك نظر كاملا شخصی هست و نظر متفاوت دیگران كاملا محترمه - تفاوت شبكه های اجتماعی با شبكه های ماهواره ای در اینه كه شبكه های ماهواره ای از تلویزیون پخش میشه , هر شبكه رو می توان رمز گذاری كرد یا حذف كرد به هر حال چون از صفحه تلویزیون پخش میشه تحت كنترل والدینه ولی محتوای شبكه های اجتماعی برای والدین غیر قابل كنترله چون نمیشه مدام گوشی موبایل رو از نوجوان گرفت و كنترل كرد به این دلیل كه موجب ایجاد حسه بی اعتمادی در خانواده میشه از طرفی هم نوجوانان و برخی از جوانان نحوه استفاده صحیح از این شبكه های اجتماعی رو ندارند و فقط متن ها , عكسها و كلیپهای فاسد رد و بدل می شه و این آینده فرزندان و جامعه رو به خطر می اندازه

نیازمندی ها