رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت گفت: برخی از سبزیجات مصرفی در تهران که با آب های فاضلاب آبیاری می شوند رو به کاهش اند و هیچ گونه عارضه میکروبی و انگلی نیز روی سبزیجات ندارند.
کد خبر: ۷۵۶۶۷۹
آخرین اخبار از وضعیت سلامت سبزی های تولید شده در تهران

مهندس محسن فرهادی خاطرنشان کرد: توصیه ما برای آبیاری سبزیجات با هر نوع آبی صرفا برمبنای سالم سازی رویه تولیدات سبزیجاتاست.

وی تأکید کرد: به طور کلی از روی سبزیجات سگ و گربه نیز عبور می کنند بنابراین برای مصرف سبزی های خام مصرفی مانند سبزی خوردن توصیه ما در بدو امر قبل از مصرف گِل زدایی،سپس شستشو و استفاده از مواد ضد عفونی کننده مخصوص سبزیجات و شستشوی مجدد و درپایان مصرف است.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت همچنین افزود:البته در سبزی هایی که پخته می شوند نظیر سبزی کوکو و قرمه، تنها گِل زادیی و شستشو کفایت می کند.

وی یادآور شد: خوشبختانه با اقداماتی آبیاری سبزیجات با آب فاضلاب رو به کاهش است، در این راستا یکی از اقدامات تغییر واحدهای کشتی است یعنی جایی که آب در دسترس نیست صیفی جات نباید کاشته شود.

فرهادی همچنین تأکید کرد: اما جایی که امکان آبیاری وجود دارد از آبیاری با آب فاضلاب جلوگیری به عمل می آید و آب کشاورزی جایگزین آن می شود.

وی هشدار داد: افرادی که از طریق آب چاه های غیر مجاز به کار کاشت سبزیجات و آبیاری می پردازند، پس از شناسایی ازسوی دانشگاههای علوم پزشکی تحت کنترل قرار گرفته و بعد به عنوان متخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع می شوند.

این مسئول در بخش دیگر گفتگو با شفا آنلاین در خصوص وضعیت سلامت آب های معدنی خاطرنشان کرد: البته متولی اصلی کنترل کیفیت آب های بطری شده سازمان غذا و دارو است، اما تا کنون گزارشی مبنی بر مشکل دار بودن آب های معدنی نداشته ایم و به طور کلی آب تهران مشکل خاصی ندارد. تنها در برخی قسمت ها مشکلاتی وجود دارد که آن هم در حال رفع و رجوع است. (شفاآنلاین )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها