قائم مقام وزیر بهداشت خبر داد:

شناسایی 231 سازمان مردم نهاد حوزه سلامت

معاون وزیر ورزش و جوانان به جام جم آنلاین اعلام کرد

سیاست دولت برای مقابله با ایدز: جوانان خویشتنداری کنند

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با ابراز نگرانی نسبت به کاهش چشمگیر سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه جوانان در چند سال گذشته، از اقشار دانشگاهی خواست برای اطلاع رسانی در زمینه ایدز و پیشگیری از این بیماری، سازمان های مردم نهاد راه اندازی کنند و قول داد وزارت ورزش و جوانان نیز از آنها حمایت کند.
کد خبر: ۷۴۴۱۷۰
سیاست دولت برای مقابله با ایدز: جوانان خویشتنداری کنند

دکتر محمود گلزاری در حاشیه همایش ایدز که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد در گفتگوی اختصاصی با جام جم آنلاین گفت : متاسفانه در چند سال گذشته شمار سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه ایدز از 5 هزار به تشکل کاهش یافته است، در حالی که چنین سازمان هایی برای اطلاع رسانی در زمینه مسایلی مانند ایدز به اقشار جوان می توانند بسیار کارآمد باشند.

این روانشناس بالینی ، در بخش دیگری از سخنانش نسبت به تغییر الگوی انتقال ویروس اچ آی وی از اعتیاد تزریقی به ارتباط جنسی هشدار داد و افزود : یکی از بهترین راه ها برای پیشگیری از ایدز آموزش خویشتن داری به جوانان است.

وی درباره خویشتن داری توضیح داد: جوان باید بداند که در فاصله میان ظهور میل جنسی و ازدواج، نباید غریزه جنسی اش را از هر راه ممکن، ارضا کند و این اصلی است که هم اکنون در کشورهای خارجی برای پیشگیری از ایدز تبلیغ می شود.

این مقام مسئول، اطلاع رسانی درباره راه های پیشگیری از ایدز بویژه از طریق جنسی را نیز رد نکرد اما آموزش خویشتن داری را ارجح تر از آن دانست و گفت : کشورهای دنیا در تجربه ای متوجه شدند آموزش مسایل جنسی به نوجوان ها خطر را به شکل کامل رفع نمی کند و به همین علت به سمت آموزش خویشتن داری گرایش پیدا کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها