مرد تبهکار که پس از آزادی از زندان باند کیف‌قاپان خشن را تشکیل داده بود، با بررسی آلبوم مجرمان سابقه‌دار شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۷۴۲۳۶۳
انهدام باند کیف‌قاپی خشن از زنان

به گزارش جام‌جم، چندی پیش زنی در یکی از محله‌های شهر اراک در حال بازگشت از بانک بود که دو موتورسوار به او حمله کرده و کیفش را قاپیدند. زن قصد مقاومت داشت که سارقان او را چند متری روی زمین کشیده و با بریدن بند کیف، آن را سرقت و فرار کردند.

زن مجروح با مراجعه به کلانتری و طرح شکایتی، خواستار دستگیری سارقان شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی، تحقیقات برای دستگیری سارقان کیف‌قاپ آغاز شد تا این که زنان دیگری نیز با حضور در همان کلانتری، شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند.

ماموران با چهره‌نگاری از متهمان متوجه شدند سارقان چهار نفر هستند که به صورت گروه‌های دو نفره کیف‌قاپی می‌کنند. با بررسی آلبوم مجرمان حرفه‌ای، یکی از اعضای این باند شناسایی و مشخص شد متهم چندی قبل با پایان یافتن دوره محکومیتش، از زندان آزاد شده است. در ادامه، قربانیان با مشاهده تصویر این متهم، او را به عنوان یکی از چهار متهم فراری شناسایی کردند.

به این ترتیب این سارق تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و در روزهای پایانی هفته گذشته دستگیر شد و در بازجویی‌ها به کیف‌قاپی سریالی از زنان اعتراف کرد.

متهم به افسر بازجو گفت: زمانی که در زندان بودم، نقشه کیف‌قاپی از زنان را طراحی کردم و پس از آزادی به سراغ سه نفر از دوستانم رفته و به آنها وعده دادم اگر با من همراه شوند، یکشبه پولدار می‌شوند. ما به صورت گروه‌های دونفره در شهر پرسه می‌زدیم و در محل‌های خلوت کیف زنان را سرقت می‌کردیم. اگر قربانیان مقاومت می‌کردند، آنها را مجروح و کیفشان را سرقت می‌کردیم.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف متهم ، همدستانش تحت تعقیب پلیس قرار گرفته و آنها دو روز پیش در سه عملیات جداگانه دستگیر شدند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیری اموال سرقتی از جمله طلا و تعدادی گوشی تلفن همراه کشف شد.

سرهنگ رضا احمدی افزود: با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها