زنان از خانه خارج نشوند !

فتوای عجیب داعش برای ماه رمضان

گروه تروریستی داعش قوانین عجیب و غریب آموزشی در موصل وضع کرده و پوشیدن لباس افغانی را برای دانش‌آموزان اجبار کرده است. داعش تمام شماره تلفن های کارمندان و استادان را نیز در اختیار دارد و تنها کسانی را به جلسات بحث درباره امور دانشگاه فرامی‌خواند که افکار آنها را پذیرفته باشند.
کد خبر: ۷۳۱۲۸۷
قوانین عجیب آموزشی داعش در موصل

پایگاه اینترنتی شبکه العربیه نوشت: داعش، همچنین گروهی به نام "الحسبه" تشکیل داده است. ماموریت این گروه گشتن در خیابان های شهر موصل و مجازات زنانی است که حجاب مورد نظر آنها را رعایت نکنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد: پس از تصرف شهر موصل توسط گروه تروریستی داعش، وضع تحصیل در مقاطع ابتدایی تا دانشگاهی با مشکلات زیادی روبرو شده است. داعش برای اداره امور آموزش در موصل سازمانی را به نام "دیوان التعلیم" تاسیس و در این زمینه قوانین جدیدی را صادر کرده است.

به گزارش العربیه اغلب مردم شهر موصل گفته‌اند که تا اطمینان از ماهیت مواد درسی سال جدید از فرستادن فرزندان خود برای ادامه تحصیل در مدارس تحت اداره داعش، خودداری خواهند کرد.

در همین حال گروه داعش به ناحیه های آموزش و پرورش موصل دستور داده تا مدارس را برای استقبال از دانش آموزان آماده کنند.

اداره "دیوان التعلیم" اساتید دانشگاه را تهدید کرده‌اند که در صورت خودداری از ادامه کار در دانشگاههای موصل، اموال منقول و غیر منقول آنها را مصادره خواهند کرد.

ریش و قیچی دست خاتمی باشد

یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب عنصر مهم برای موفقیت در انتخابات آینده را پذیرش رهبریت سیدمحمد خاتمی از سوی همه جریانات اصلاح طلب عنوان و تصریح کرد: اصلاح طلبان بعد از وحدت باید حول محور آقای خاتمی به جمع بندی برسند، یعنی یک نفر ریش و قیچی را بدست گیرد و کار را تمام کند.

محمدرضا خباز، در گفتگو با نامه‌نیوز بر ضرورت انسجام بین گروه‌های اصلاح گرا در انتخابات پارلمان دهم تاکید کرد و گفت: نخستین و مهمترین سازوکار انتخاباتی، انسجام بین احزاب و چهره‌های اصلاح طلب است. ما همیشه از تفرقه لطمه خوردیم، در انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم اگر 4 کاندیدای اصلاح‌طلب به صحنه نمی‌آمدند حتما آقای احمدی نژاد انتخاب نمی‌شد، اشتباه این بود که در آن دوره به جای یک کاندیدای اصلاح طلب، 4 کاندیدا وارد میدان شدند.

وی اظهار داشت: در انتخابات سال 88 هم به جای یک نفر، دو نفر معرفی شدند اما در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته دیدیم که با کناره گیری آقای عارف و انسجام اصلاح طلبان چه اتفاقی رخ داد. عارف با این کناره گیری کاری کارستان و فوق العاده انجام داد و نشان داد که مردان بزرگ تصمیم های بزرگ می‌گیرند، اگر او نیز حاضر به کناره گیری نمی‌شد و در صحنه باقی می‌ماند باز هم شکست می‌خوردیم.

معاون تقنینی معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: اگر اصلاح طلبان حول محور خاتمی وحدت کنند و بعد از آن نیز یک لیست برای سراسر کشور بدهند و لیست شان را نیز اقای خاتمی و هاشمی امضا کنند یقینا موفق خواهند بود.

دختر سعودی و تکرار ماجرای مریم مقدس

یک دختر سعودی در شهر طائف عربستان مدعی شد که ماجرای مریم عذرا را تکرار خواهد کرد؛ و بدون ازدواج، کودکی به دنیا خواهد آورد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دختر عموی این دختر 30 ساله گفت: "خانواده اوایل فکر می کردند که این دختر شوخی می کند، اما با گذشت چند روز دیدند که حرف این دختر جدی است؛ خصوصا که بحث در اینباره نیز از چارچوب خانوادگی خارج شده و نقل محافل شده بود."

پایگاه سعودی "عین الیوم" با انتشار این خبر، به نقل از دختر عموی این دختر عربستانی نوشت: "این وضعیت نگرانی و شک خانواده را برانگیخت، اما دختر آرام بود و هیچ تغییراتی در وی ملاحظه نشده است، و او فقط همچنان اعتقاد دارد که داستان حضرت مریم تکرار خواهد شد."!!

جوان استرالیایی سخنگوی جدید داعش

یک نوجوان هفده ساله استرالیایی به نام عبد الله الامیر، به عنوان سخنگوی تشکیلات تروریستی داعش انتخاب شده است و مسئولان آمریکا و اروپا را به برافراشتن پرچم سیاه داعش بر فراز کاخ هایشان تهدید کرد.

الشرق الاوسط نوشت: تشکیلات تروریستی داعش، یک نوجوان استرالیایی را به عنوان سخنگوی خود انتخاب کرد تا در نوارهای ویدیویی و فیلم های کوتاهی که این تشکیلات تروریستی عمدتا در اینترنت منتشر می کند، صحبت و اعلام موضع کند.

این در حالی است که مارک دریوس، دادستان کل استرالیا گفته «این یک تراژدی و فاجعه است که جوانی استرالیایی گمراه شود و برای همکاری با یک تشکیلات تروریستی، به مناطق دور از دیار خود مسافرت کند».

الشرق الاوسط با درج تصویری از این نوجوان استرالیایی که در حلقه هم قطاران داعشی خود قرار گرفته وتفنگی در دست و دستاری بر سر دارد، نوشت: صبح دو روز پیش، «داعش» ویدیویی کوتاه به مدت نود ثانیه با صدای این نوجوان استرالیایی منتشر کرد که در آن گفته بود:« از اقدام خود دست برنخواهیم داشت تا پرچم سیاه را بر بالای کاخ باکینگهام در لندن و کاخ سفید در آمریکا برافراشته کنیم».

هاشمی محور اصلاح‌طلبان نیست

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی معتقد است که روی کار آمدن روحانی به نفع اصلاح طلبان بوده و تا حدودی موجب تقویت آنها شده و در عین حال دولت روحانی به افزایش وحدت بین نیروهای معتدل در هر دو جریان سیاسی کمک کرده است.

محمدرضا راه چمنی گفت و گو با خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه روحانی اصلاح طلب نیست گفت: آقای روحانی عضو جامعه روحانیت مبارز تهران و یک اصولگرای روشنفکر، مستقل و معتدل و از دوستان بسیار نزدیک آقای هاشمی رفسنجانی بوده و هست و اگر بخواهیم امروز نامی برای آقای روحانی انتخاب کنیم، شاید بتوانیم بگوییم وی یک اصولگرای اصلاح طلب است.

وی افزود: آقای هاشمی محوریت اصلاح طلبان را نخواهد پذیرفت؛ ولی شاید ممکن است وی به همراه دیگر چهره‌هایی که حامی آقای روحانی در انتخابات بودند، به عنوان تشویق کننده و حمایت کننده اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس و خبرگان به طور غیر مستقیم عمل کند.

راه چمنی با اشاره به اینکه آقای هاشمی رفسنجانی تئوریسین اصلاح طلبان نیست اظهار کرد: در سالهای 78و79 برخی از اصلاح طلبان برعلیه هاشمی فعالیت وایشان را تخریب میکردند اگر ایشان تئوریسین اصلاحات بودند که نباید ایشان را تخریب میکردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها