رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنرانی خود در کمیته نیروهای مسلح سنای این کشور تاکید کرد که اگر راهبرد باراک اوباما در گسترش حملات هوایی علیه داعش با شکست مواجه شود او پیشنهاد خواهد کرد که آمریکا اعزام نیروهای زمینی به عراق را بررسی کند.
کد خبر: ۷۱۸۱۲۸
برنامه اوباما برای حمله به داعش

به گزارش «انتخاب»، ژنرال مارتین دمپسی گفت: اگر هواپیمایی سقوط کند، ارتش آمریکا برای عملیات نجات آمادگی دارد. تشکیل نیروی مبارزه با تروریسم بخشی از راهبرد ما برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه است.

وی افزود: اگر ما داعش را رها کنیم، مناطق نفوذ خود را گسترش خواهد داد و ممکن است به کویت هم برسد.

رئیس ستاد مشترک نیروهای ارتش آمریکا گفت: حملات علیه مواضع داعش در سوریه مستمر و پیوسته خواهد بود. نیروی هوایی این کشور پناهگاه های امن داعش در سوریه را هدف قرار خواهد داد.

تلاش اصلاح طلبان برای یارگیری از اصولگرایان

اصلاح طلبان که روزی سایه علی لاریجانی را با تیر می زدند، امروز سخن از ائتلاف با او می زنند؛ ائتلافی برای مجلس آینده.

به گزارش فارس، لاریجانی فعلا سکوت کرده؛ تصمیمات خودش را می گیرد، در مجلس گاهی از دولت دفاع می کند، گاهی از اصولگرایان و گاهی از اقلیت، ولی هنوز هیچ رگه ای از پاسخ مثبت به اصلاح طلبان در او دیده نمی شود.

در این میان حضور وی در مشهد و همزمانی این حضور با سفر هاشمی رفسنجانی به این شهر و دیدار این دو در حرم رضوی دوباره «تیتر» روزنامه های اصلاح طلب را جور کرد تا اینگونه جلوه دهند که لاریجانی پایش را از خط اصولگرایی این طرف تر گذاشته و به سمت مرز اعتدالی یا حتی اصلاح طلبی حرکت می کند.

بدون شک یکی از نقاط اشتراک علی لاریجانی با هاشمی رفسنجانی و اصلاح طلبان این است که هاشمی رفسنجانی نیز روزگاری زیر تیغ تیز هجمه اصلاح طلبان قرار داشت ولی امروز از سوی همین جریان پیشوای اعتدالی لقب می گیرد؛ شاید همین پروژه نیز امروز برای علی لاریجانی در جریان باشد و جریان اصلاح طلب که با مشکل جدی محور قرار دادن چهره های شاخص برای حضور در عرصه سیاسی کشور روبروست، تلاش می کند وجهه خود را با نزدیک شدن به رئیس مجلس بازیابی کند.

بدون شک یارگیری های ناموفق اصلاح طلبان از میان اصولگرایان - چه اصولگرایان سنتی مانند ناطق نوری و چه اصولگرایانی مانند لاریجانی – برای اصلاحات گران تمام خواهد شد و بدنه اجتماعی این جریان بعدها سرخوردگی حاصل این رویداد را تجربه می کند، اما در این میان باید عملکرد لاریجانی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نقش ایران و روسیه در نبرد با داعش

مقامات آمریکایی اعلام کردند که بیش از 30 کشور جهان وارد ائتلاف جهانی مقابله گروه تروریستی داعش شدند. روسیه و ایران نیز به احتمال زیاد نقش هایی را ایفا می کنند و برخی از کشورهای عربی نیز ترجیح می دهند که در قبال کمک ایران و روسیه سکوت اختیار کنند.

به گزارش نامه نیوز، سایت روزنامه کریستین ساینس مانیتوردر گزارشی درباره ائتلاف جهانی آمریکا برای مقابله با داعش و نقش ایران و روسیه، می نویسد: تعداد کشورهایی که وارد ائتلاف مقابله با داعش به رهبری آمریکا شده اند در حال افزایش است؛ داعش بخش های گسترده ای از کشور عراق و سوریه را در اختیار گرفته است. مقامات دولت آمریکا عنوان داشته اند که بیش از 30 کشور منطقه ای و غربی وارد ائتلاف آمریکا برای مقابله با داعش شده اند.

این کشورها اما مشارکت کنندگان آشکار هستند، مشارکت کنندگان پنهانی نیز در این ائتلاف وجود دارند. در میان این «شرکای پنهان» که به صورت آشکار در ائتلاف حضور ندارند اما به احتمال زیاد نقش حیاتی در مبارزه علیه داعش ایفا می کنند ایران و روسیه هستند. برخی از کشورهای عربی نیز در این امر مشارکت دارند اماترجیح می دهند که حضور و کم آنها مسکوت باقی بماند.

آیا روحانی مانند احمدی‌نژاد عمل می کند؟

چه کسی وزیر علوم می‌شود؟ این سوالی است که این روزها ذهن اقشار مختلف جامعه به ویژه سیاسیون و دانشگاهیان را به خود اختصاص داده است. برخی از نجفی سخن به میان می‌آورند، عده‌ای دیگر از صالحی نام می‌برند و برخی نیز می‌خواهند کواکبیان را وزیر کنند.

به گزارش نامه نیوز، نجفی با سخنانی که بعدها گفت شوخی است، این تنور را گرم تر کرد. در کنار نام نجفی از افرادی همچون سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور ،محمد فرهادی وزیر اسبق بهداشت و درمان و رییس کنونی جمعیت هلال احمر ، علیرضا منادی نماینده تبریز و عضو هیات رییسه مجلس، مصطفی معین وزیر پیشین علوم و علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی نام برده می شود.

در کنار این اظهار نظر بسیاری دیگر از افراد و گروه‌های سیاسی و دانشجویی نیز از رئیس جمهور درخواست کرده‌اند تا وی نجفی را به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی کند. اگر رئیس جمهور روحانی نجفی را به عنوان وزیر معرفی کند، اونهمین سرپرست یک وزارتخانه طی 9 سال گذشته است که از صندلی سرپرستی یک وزارتخانه به کرسی وزارت می‌رسد.

از 11 سرپرستی که محمود احمدی نژاد بعد از استیضاح، برکناری یا استعفای وزرای خود انتخاب کرد، هشت نفر آنان به عنوان وزیر به مجلس معرفی شدند و سه نفر دیگر تنها عهده دار سرپرستی وزارت خانه بودند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها