عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره کاهش جزئیات لایحه کاهش ساعت کاری بانوان شاغل با شرایط خاص خبر داد.
کد خبر: ۷۰۴۲۷۸
اعلام جزئیات لایحه کاهش ساعت کاری بانوان

فاطمه آلیا، درباره کاهش ساعت کاری زنان، اظهار داشت: لایحه کاهش ساعت کاری زنان در کارگروه مربوطه به تصویب رسیده است و در صحن کمیسیون نیز مطرح و چند تبصره آن برای تصویب باقی مانده ولی کلیات آن به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد:‌ در صورتی که این لایحه قانونی شود، با عنوان قانون کاهش ساعت کاری بانوان شاغله با شرایط خاص به دستگاه‌های دولتی و تحت پوشش تأمین اجتماعی ابلاغ می‌شود.

آلیا بیان داشت: در حال حاضر ساعت کاری برای خانم‌ها 44 ساعت در هفته است که به 36 ساعت در هفته کاهش می‌یابد. در بخشی از این قانون آمده است، خانم‌هایی که فرزند زیر 7 سال و یا همسر بیمار و فرزند معلول دارند، می‌توانند از یک روز کاهش ساعت کاری استفاده و یا آن را در طول هفته تقسیم کنند که البته این اقدام به نظر مدیر مربوطه نیز بستگی دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت:‌با اجرای این قانون خانم‌ها می‌توانند در هفته یک روز در محل کار حضور نداشته باشند و یا در طول هفته ساعت کاری خود را کاهش دهند.

وی بیان داشت: در بخشی از قانون آمده است که برآورد مالی کاهش ساعت کاری بانوان برای بخش خصوصی و تامین اجتماعی توسط دولت تأمین شود.

آلیا بیان داشت: در هفته جاری لایحه کاهش ساعت کاری بانوان با شرایط خاص در کمیسیون به تصویب می‌رسد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اجرای این طرح از حقوق و مزایای بانوان کم می‌کند، گفت: در گذشته قوانینی داشتیم که از حقوق بانوان در این طرح کم می‌کرد ولی در این لایحه حقوق و مزایای بانوان به موقع پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: با شعار و پرچم حقوق زنان دارند حقوق آنها را پایمال می‌کنند، بلکه می‌توان با انعطاف در قوانین حضور زنان را در مشاغل فعال‌تر و بانشاط‌تر کرد. ( فارس )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فیروزه
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۰
با سلام و ادب بنده یك مادر شاغل در اداره با 44 ساعت كار و دو فرزند 3سال و 6سال هستم كه می بایست تا ساعت 4:15 دقیقه از محل كار خارج شویم واین ساعت طولانی باعث شده فشار زیادی را تحمل كنم یعنی از ساعت 6صبح و تا زمانی كه به منزل می رسم ساعت 5:30است كه كار دوم رسیدگی به منزل -رسیدگی به بچه ها - غذا درست كردن شروع می شود و همیشه پشیمان هستم كه چرا فرزند دوم را به دنیا آوردم در جامعه ما متاسفانه با توجه به این كه اكثر آقایان شرایط خانم ها درك نمی كنند و به آن بی توجه هستند به همین دلیل محال است این قضیه را پیگیری كنند چون مشكل مربوط به خانم هاست اگر مربوط به آقایون بودفورا یكماهه تصویب می شد

نیازمندی ها