جام جم گزارش می دهد

نسخه ناقص کنترل قاچاق دارو

مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو از اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی "سیستم ردیابی دارو" در کشور به منظور جلوگیری از ورود داروی قاچاق و خارج از شبکه به چرخه مصرف کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۹۴۷۶۱
دست قاچاقچیان دارو کوتاه می‌شود

دکتر مهدی پیرصالحی، ضمن محکوم کردن اشکال تقلب و قاچاق در سیستم دارویی کشور، درباره اقدامات سازمان غذا و دارو جهت برخورد با داروهای تقلبی و خارج از شبکه رسمی کشور، گفت: به این منظور بازدیدهای ادواری و روتین از مراکز دارویی سراسر کشور توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت محسوس و نامحسوس انجام می‌شود. قاعدتا نیروی انتظامی نیز در زمینه مبارزه با قاچاق دارو فعالیت می‌کند.

پیرصالحی از اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی "سیستم ردیابی دارو" در کشور خبر داد و در این باره گفت: در حال برنامه‌ریزی و اجرای سیستم ردیابی دارو در کشور هستیم. در این برنامه دارو از لحظه تولید و همچنین ورود به کشور تا لحظه‌ای که به دست مصرف کننده برسد یا حتی زمانی که مصرف کننده آن را از داروخانه گرفته و می‌برد، قابل ردیابی است.

وی در این باره افزود: اقدامات کارشناسی جهت راه‌اندازی این سیستم در کشور مدتی است که در حال انجام است. با راه‌اندازی این سیستم تا حد زیادی از ورود داروی قاچاق و خارج از شبکه به چرخه مصرف کشور جلوگیری می‌شود؛ چرا که همه داروها تک به تک دارای شناسنامه هستند و از طرف دیگر حقوق مصرف کننده نیز کاملا در این سیستم رعایت می‌شود؛ چرا که متولی این دارو تا لحظه‌ای که دارو به دست مصرف کننده برسد، کاملا مشخص است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: مقدمات راه‌اندازی چنین سیستمی در کشور شروع شده است. از آنجا که این اقدام کار بسیار بزرگی است، اجرای به یکباره آن مشکل است و احتمالا مرحله به مرحله اجرایی می‌شود. در هر مرحله از اجرای این سیستم، اطلاع رسانی از طریق روابط عمومی سازمان انجام خواهد شد. ( ایسنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها