یکی از دلایل خرید داروهای تقلبی، تبلیغات ماهواره‌ای است

نگذار‌ در‌ دام‌ داروی‌ تقلبی‌ بیفتی

رئیس اداره بازرسی سازمان غذا و دارو گفت: سوغات زائران عراق و عربستان داروهای تقلبی شده که گاهی در داروخانه‌ها فروخته می‌شود.
کد خبر: ۶۹۰۹۶۹

حیدر محمدی در گفت‌وگو با فارس افزود: مطابق قانون هر مسافر می‌تواند 80 دلار کالا وارد کشور کند که متاسفانه زائران ما این 80 دلار را دارو خریداری کرده و به کشور وارد می‌کنند.

وی ادامه داد: واردات دارو به کشور نیاز به تائیدیه وزارت بهداشت دارد و اگر مأموران گمرک با این محموله‌ها روبه‌رو شوند باید درباره سلامت و اصل بودن آنها از وزارت بهداشت استعلام بگیرند.

رئیس اداره بازرسی سازمان غذا و دارو با بیان این‌که اگر دارو به تائید نرسد به تخلف فرد واردکننده در دادسرای فرودگاه و گمرک رسیدگی می‌شود، گفت: مشکلی که اکنون در زمینه واردات دارو وجود دارد از ناحیه زائرانی است که از عربستان و عراق به کشور بازمی‌گردند.

به گفته وی، این افراد داروها را بدون دریافت مجوز به کشور وارد می‌کنند و در داروخانه محل زندگی خود به فروش می‌رسانندکه عمده داروهای آنان، در قفسه‌ای با عنوان داروی مسافری به فروش می‌رسد.

محمدی با بیان این‌که داروخانه متخلف در صورت مشاهده، بلافاصله پلمب می‌شود، افزود: داروخانه‌دار اگر بداند چه مجازاتی در انتظار اوست، به دلیل یک سود ناچیز، عواقب آن را به جان نمی‌خرد.

وی با اشاره به این‌که در برخی موارد داروخانه تا یک سال پلمب شده است، یادآور شد: این مشکل باید از سوی گمرک حل شود؛ گرچه آنها می‌گویند نیروی متخصص برای تشخیص داروی تقلبی از اصل را در اختیار ندارند و از ما طلب نیروی متخصص می‌کنند. این در حالی است که سازمان غذا و دارو نیز نمی‌تواند در همه گمرکات، دکتر داروساز مستقر کند که به این ترتیب فقط خطر فروش داروهای تقلبی بالا می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها