حادثه هفتم تیر واقعه‌ای خون‌رنگ است که در هفتم تیر سال ۱۳۶۰ به شهادت 75 نفر از اعضای حزب جمهوری اسلامی منجر شد. جلسه حزب در ساعت 20 و 30 دقیقه و در سالن اجتماعات دفتر مرکزی آن واقع در سرچشمه تهران بر‌گزار شد.
کد خبر: ۶۸۹۲۳۷
دشمن در چه فکریه

موضوع جلسه تورم و انتخابات ریاست‌جمهوری آینده بود؛ دو مشکلی که گریبانگیر حیات اقتصادی و معنوی مردم می‌شد. مشکل دست و پنجه نرم کردن مردم انقلابی با فقر، تنگدستی و مسائل معیشتی و ارائه راهکار به منظور برون‌رفت از آن، مقابله با تحریم‌ها در سال‌های اول دفاع مقدس و برخورداری از اقتصادی شکوفا و پویا؛ همچنین مقابله با مشکل طمع داشتن بیگانگان به انقلاب نوپا و نهضت اسلامی و مهره‌سازی عوامل دست‌نشانده برای حضور در انتخابات.

پس از تلاوت قرآن و اعلام برنامه، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌بهشتی سخنانش را به این شکل آغاز کرده بود:

ما بار دیگر نباید اجازه دهیم استعمارگران برای ما مهره‌سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به بازی بگیرند. تلاش کنیم کسانی که متعهد به مکتب هستند و سرنوشت مردم را به بازی نمی‌گیرند انتخاب شوند.

که در این لحظه انفجاری سالن اجتماعات را ویران کرد و همه چیز را درهم ریخت.

خون فرزندان این مرز و بوم و خدمتگزاران انقلاب به ناحق به زمین ریخته می‌شود. بهترین فرزندان امت در آتش کینه و قهر دشمنان قسم خورده انقلاب می‌سوزند. با جنایت هولناک خود کشور و امتی را به سوگ می‌نشانند تا عزم و اراده ملتی را به سستی و خمودی مبدل سازند، اما هرگز موفق نشده و نخواهند شد.

وقتی خبر این حادثه جانگداز در همه‌جا پیچید مردم به خیابان‌ها ریختند و فریاد برآوردند: «دشمن در چه فکریه ایران پر از بهشتیه». این شعار شور شعور ملت را تا همیشه انقلاب به اثبات رساند و خواهد رساند.

حادثه هفتم تیر، هرچند حادثه‌ای تلخ و توطئه‌ای جانکاه بود اما پرده از چهره کریه منافقین برداشت و اقتدار و توانمندی نظام اسلامی را در برابر نظام سلطه به اثبات رساند.

در این حادثه و فاجعه تروریستی منافقین کوردل درصدد بودند با ترور و حذف فیزیکی نیروهای اصیل و متعهد نظام و شخصیت‌های برجسته انقلاب، ملت بزرگ و فهیم ایران دست از آرمان‌خواهی خود بردارد، اما این حرکت شوم جبهه حق را از جریان نفاق متمایز کرد و عطر کربلای حسینی دوباره در جامعه پیچید.

محمد خامه‌یار - جام‌‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها