جام جم گزارش می دهد

نسخه ناقص کنترل قاچاق دارو

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از برنامه ساماندهی و نظارت بر عطاری ها به منظور جلوگیری از فروش داروی قاچاق در این قبیل فروشگاهها خبر داد.
کد خبر: ۶۶۸۳۱۰
فروش داروی قاچاق در عطاری ها

دکتر رسول دینار‌وند با عنوان این مطلب که نمی توان تخلف برخی داروخانه ها و عطاری ها را منکر شد، به خبرنگار مهر گفت: نظارت ما بر داروخانه ها و فروشگاههایی مثل عطاری ها، چندان قوی نیست و این موضوع را خودمان می دانیم.

وی در مورد فروش داروی "ترامادول" در داروخانه‌ها، با عنوان این مطلب که نمی‌توانیم برخی از داروهای مورد نیاز مردم را حذف کنیم، افزود: داروهایی مانند ترامادول که تحت کنترل هستند و دسترسی به آنها آسان نیست اگر داروخانه‌ای نسبت به فروش آنها تخلف کند، با آن برخورد می‌کنیم.

دیناروند ادامه داد: داروی ترامادول در داروخانه‌ها می بایست فقط با نسخه ارائه شود و در خصوص داروی "متادون" هم باید بگویم که این دارو در داروخانه‌ها نیست و فقط در برخی داروخانه‌ های بیمارستانی برای بیماران صعب‌العلاج به عنوان مسکن یا در کمپ های ترک اعتیاد استفاده می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اظهارتاسف از فروش داروی قاچاق در برخی اماکن و مراکز مثل عطاری ها، گفت: برای عطاری ها در سال 93 برنامه نظارت جدی‌ تر را داریم.

وی با تاکید بر اینکه قرار نیست از عطاری ها سلب مسئولیت کنیم، در عین حال افزود: وزارت بهداشت خیلی راحت می تواند با مطب، داروخانه و بیمارستان متخلف برخورد کند اما برای فروشگاهی مثل عطاری که مجوز آن را ما صادر نمی کنیم، برخورد کمی دشوار است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها