غار نباتی یکی از غارها و جاذبه‌های گردشگری اعجاز برانگیز شهرستان تفت است که هر بیننده‌ای را محو خود می‌کند.
کد خبر: ۶۵۸۵۸۸
غار نباتی اعجازی طبیعی در تفت+عکس

غار نباتی یا همان غار گلو سرخ از لحاظ زیبایی و وجود ستون‌های بسیار زیبا و سخت و بارگاه‌های طبیعی ناشی از استلاگتیت و بلورهای گل کلمی‌، در دالان‌های مختلف تغییر می‌کند و فضای بسیار جالب و بدیع به وجود آورده است.

در قسمت‌هایی از غار حوضچه‌های کوچکی از آب به چشم می‌خورد و در بعضی از فصول سال قطرات آب از سربلورهای گل کلمی غار ریزش می‌کند و نشان دهنده این واقعیت است که پس از میلیون‌ها سال هنوز این غار فعال است.

این غار یکی از پدیده‌های زیبا و جاذبه‌های منحصر به فرد استان یزد به شمار می‌رود که در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری جنوب غربی این منطقه واقع شده است‌.

با وجود اینکه سال‌های سال از عمر این غار می‌گذرد، هنوز صدای قطرات آب در فضای داخل غار می‌پیچد و گوش گردشگران را نوازش می‌دهد.

به اعتقاد کارشناسان وجود رطوبت داخل غار، چکیدن آب از قندیل‌ها، ترمیم قندیل‌های شکسته شده و وجود مواد آهکی داخل غار از نشانه‌های فعالیت آن است.

غار نباتی در دهانه کوهی در اطراف منطقه نصرآباد واقع شده است و دارای دهانه ورودی به ابعاد یک و نیم متر است که به شکل حفره در داخل زمین تشکل شده است.

این حفره چهارمتر عمق دارد و بعد از آن محوطه غار وجود دارد که به طور کامل تاریک است این غار دارای سه قسمت یا مسیر مجزا است که مسیر اصلی آن حدود ۵۰ متر طول دارد ودر وسط مسیر اصلی، فضای باز که به آن تالار گفته می شود، وجود دارد.

برای اینکه بتوان به این غار دسترسی پیدا کرد، می توان از روستای نصر آباد که در شهرستان تفت قرار دارد، عبور کرد و به دهانه غار رسید.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها