واکنش‌ها به دیدار جنجالی اشتون در تهران همچنان ادامه دارد و امروز قرار است جمعی از دانشجویان در اعتراض به این اقدام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقابل سفارت اتریش، محلی که دیدار کاترین اشتون با برخی از محکومان حوادث سال 88 در آنجا انجام شده است تجمع کنند.
کد خبر: ۶۵۴۸۶۵
تجمع دانشجویان در مقابل سفارت اتریش

به گزارش ایرنا، علیرضا کریمی، دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در این زمینه گفت: اعتراض به مواضع اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران و موضوع حقوق بشر از دیگر دلایل این تجمع است.

به گفته وی، این تجمع پس از نماز ظهر و عصر صورت می‌گیرد. از سوی دیگر یک منبع آگاه به ایرنا گفت که امروز سفارت اتریش در تهران تعطیل است.

همچنین خبرگزاری فارس گزارش داد که برخی نمایندگان مجلس با طرح سؤالی، خواستار توضیح سید محمود علوی، وزیر اطلاعات درباره این دیدار شدند.

فارس، تعداد نمایندگان امضاکننده این سوال را تا ظهر دیروز، 20 نفر اعلام کرد.

علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم با اشاره به دیدار جنجالی کاترین اشتون گفت: دیدار با عوامل مساله‌دار، غیرقابل قبول و محکوم است.

افخم: پیگیر موضوع مسافران ایرانی هواپیمای مفقود شده هستیم

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اخبار منتشر‌ شده درباره احتمال وجود دو ایرانی در هواپیمای مفقود شده مالزیایی گفت: در حال پیگیری موضوع هستیم و مراتب آمادگی برای همکاری و پیگیری موضوع را به سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی ابلاغ کرده‌ایم.

به گفته افخم، وزارت امورخارجه به محض کسب اطلاعات بیشتر، آنها را در اختیار مقامات مالزیایی قرار خواهد داد.

در حالی که پیش از این اعلام شده بود دو نفر از سرنشینان هواپیمای مفقود شده مالزیایی، با پاسپورت جعلی سوار این هواپیما شده بودند دیروز رییس پلیس مالزی مدعی شد یکی از این دو نفر، فردی ایرانی بوده است. دبیرکل پلیس بین‌الملل هم مدعی شده که هر دوی آنها ایرانی بوده‌اند.

لاریجانی: دموکراسی در غرب به پایان کارش رسیده است

رییس مجلس شورای اسلامی در همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی گفت: دموکراسی در غرب به نهایت کار خود رسیده و نقایصی آرمانی پیدا کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی افزود: دموکراسی باید با زیربناهای درست دینی اجرا شود تا دچار چالش‌های غرب نشویم و این باید مورد توجه کشورهای اسلامی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها