رییس‌جمهور در نشست مشترک دولت و مجلس خبر داد:

اگر سه قوه بخواهند مچ‌گیری کنند کار مردم بر زمین می‌ماند

سومین نشست مشترک دولت و مجلس عصر دیروز با حضور رئیس‌جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت در صحن مجلس برگزار شد. به گزارش ایرنا، در این نشست حسن روحانی، رئیس‌جمهور و علی لاریجانی، رئیس مجلس سخنرانی کردند و پس از آن چند نفر از اعضای هیات دولت و نمایندگان مجلس هر کدام به مدت 30 دقیقه صحبت کردند.
کد خبر: ۶۴۰۸۷۷
نشست مشترک دولت و مجلس برگزار شد

معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر اقتصاد، رئیس سازمان میراث فرهنگی، معاون پارلمانی و اجرایی رئیس‌جمهور، وزیر نفت، وزیر صنعت، وزیر خارجه، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و معاون حقوقی رئیس‌جمهور به همراه معاون برنامه‌ریزی از جمله اعضای کابینه بودند که در این نشست حضور یافتند.

لغو توقیف دارایی‌های رضا ضراب

واحد مرکزی خبر، دیروز در خبری اعلام کرد که دادگاه استانبول، حکم توقیف دارایی‌های رضا ضراب، تاجر ایرانی مقیم ترکیه را لغو کرده است.

همزمان با سفر اردوغان به تهران، سایت انتخاب هم به نقل از روزنامه تودی زمان ترکیه مدعی شد: گزارش دفتر دادستان استانبول نشان می‌دهد رضا ضراب، تاجر ایرانی که در جریان پرونده فساد مالی، اکنون در این کشور بازداشت شده، از نمایندگان پیشین مجلس و دیپلمات‌هایی که پاسپورت دیپلماتیک داشتند برای انتقال 20میلیارد دلار از ایران به ترکیه استفاده کرده و تمام این نقل و انتقالات با اطلاع دولت​ها صورت می‌گرفته است.

 گام‌های تازه برای بازگشایی خانه احزاب

نزدیک به یک ماه پس از آن‌که وزیر کشور در نشستی با احزاب فعال در کشور، نسبت به بازگشایی خانه احزاب ابراز خوش‌بینی کرد، علیرضا زاکانی دبیرکل جبهه رهپویان انقلاب اسلامی به مهر گفت: سه‌شنبه آینده جلسه وزیر کشور با دبیران کل 13 حزب برای بازگشایی خانه احزاب برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا احزاب منحل شده می‌توانند با تغییر نام به فعالیت خود ادامه دهند، گفت: هر چه قانون بگوید باید تابع قانون باشیم و با تغییر اسم نمی‌توان قانون را دور زد.

جبهه پایداری درخواست مجوز کرد

جبهه پایداری که ازجمله جریانات سیاسی منتقد دولت است، از وزارت کشور درخواست مجوز کرده است.

به گفته احمد بخشایش اردستانی، عضو ناظر مجلس در کمیسیون ماده 10 احزاب، در جلسه اخیر کمیسیون ماده 10 احزاب، وضع چهار تشکل جبهه پایداری، جبهه پیروان خط امام و رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران بررسی شده و بیشتر اعضای کمیسیون بر این نظر بودند که این چهار تشکل باید برای کسب مجوز اقدام کنند البته وی توضیح داده است که جبهه پایداری فرم‌های مربوط را پر کرده و درخواست دریافت مجوز را به کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور ارائه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها