مشاور وزیر کشور دولت احمدی نژاد با بیان اینکه رئیس جمهور سابق هیچ انگیزه و اراده‌ای برای بازگشت به قدرت ندارد در باره حمایتهای احمدی ن‍ژاد از مشایی گفت:بحث آقای مشایی فرق می‌کرد.
کد خبر: ۶۳۵۹۷۵
آیا احمدی نژاد به سیاست باز می گردد

عبدالرضا داوری در گفتگو با روزنامه قانون اظهار داشت:احمدی‌نژاد اسفند ۹۱ در جلسه‌ای گفت: اگر ما در عرصه نباشیم پیروز انتخابات جریان آقای هاشمی است و اصولگرایان فکر می‌کنند که رئیس جمهور می‌شوند چرا که پای این افراد هیچ وقت به پاستور نمی‌رسد.

وی افزود:احمدی‌نژاد، موسوی را دوست داشت و دارد و  شخص احمدی‌نژاد دوبار برای آزادی موسوی اقدام کرد. رابطه این دو با هم بسیار نزدیک بود و احمدی‌نژاد بار‌ها در دولت از نظرات مهندس موسوی استفاده کرد.

قدرت نرم ایران در تحولات منطقه ای

تلویزیون آمریکا تاریخ با اشاره به نشست موسسه آمریکن اینترپرایز درباره ایران گفت: موسسه آمریکن اینترپرایز در پی توافق اتمی اخیر ایران در ارتباط با اینکه چه کشوری در منطقه نفوذ بیشتری خواهد داشت و چه مسیری را دنبال می کند و این چه تاثیری بر امنیت ملی آمریکا خواهد داشت یک جلسه تحلیلی تشکیل داده این جلسه همزمان شده با گزارش اخیر این موسسه در ارتباط با استراتژی قدرت نرم آمریکا در منطقه و همین طور جانبداری می کند از برنامه ریزی مجدد کمک های خارجی آمریکا برای نظارت بهتر پیشروی ایران در ارتباط با توافق اتمی و اعمال آن.

کارشناسان در نشست اِی ای آی بر این نکته تمرکز داشتند که تهران استراتژی قدرت سخت و نرم خود را نه تنها به منظور گسترش نفوذ در شرق و منطقه خلیج فارس بلکه برای محدود کردن اهداف آمریکا پیشه کرده و این سئوال را مطرح می کند که ایالات متحده چگونه در برابر رقابت های جاه طلبانه ایران واکنش نشان داده است.

 فردیک کیگان عضو ای ای آی و پروفسور پیشین آکادمی نظامی آمریکا به موضوعی که برخی اخیراً مطرح می کنند اشاره کرد اینکه آمریکا نیاز به استراتژی در رقابت با ایران ندارد چون منافع آن در مقایسه با بیشتر کشورها در منطقه با ایران هم تراز است آقای کیگان می گوید مشکل و سئوال این است که آیا منافع ما با منافع جمهوری اسلامی تحت حکومت مطلقه آیت الله خامنه ای هم تراز است؟ و مورد تهدیدهای القاعده و مخالفت فرضی تهران را با این گروه مثال می آورد.

اقدامات عربستان ضدایران

 در حالی که وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به لبنان از تلاش برای برقراری بهترین روابط با عربستان سخن گفت، سید محمدصادق خرازی سفیر پیشین کشورمان در فرانسه در سخنانی عربستان را مهم‌ترین عنصر ضدایرانی در تنظیم مناسبات ایران با غرب دانست و به کنایه، وزارت خارجه را خوش بین توصیف کرد.

به گزارش جهان، سفیر پیشین کشورمان در فرانسه که در نشست موسسه دیپلماسی ایرانی با عنوان «توافق ژنو، آثارسیاسی، منطقه‌یی و فرامنطقه‌یی آن» سخن می‌گفت خاطرنشان کرد: توافق ژنو پدیده مهم در آغاز سیاست خارجی دولتی بود که پیام امید،‌ اعتدال و عقلانیت را مطرح کرد و نشان داد با انجام مذاکرات جدی و پیگیری مستمر در راستای اهداف نظام در آینده می‌تواند به پدیده و دستاوردی جدی تبدیل شود.

خرازی با بیان این که مهم‌ترین فصل مشترک ایران و عربستان می‌توانست همکاری درون امت اسلامی باشد اما متاسفانه به مهم‌تینر فصل افتراق و جدایی دو کشورتمام نمادها نشان‌دهنده رفتار عربستان و اسراییل علیه صلح و ثبات منطقه است؛ در سه دهه گذشته عربستان در هر زمینه سرمایه‌گذاری که کرده،‌ موفق نبوده است. حمایت از صدام حسین، حمایت از القاعده، تهدید امنیت منطقه، تربیت تروریست و اعزام آن‌ها به افغانستان و پاکستان از جمله این موارد هستند. هرگام عربستان سعودی امروز در ضدیت با منافع ملی ایران است.

دلایل اعدام شوهرعمه ار زبان یک آشپز

یکی از نزدیکان خاندان حاکم کره شمالی مدعی شد، کیم جونگ اون، شوهرعمه خود را احتمالا به دلیل آنکه نقش تامین کننده دختران جوان برای پدرش را داشت، کشته است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، براساس این ادعا «جانگ سونگ تائک»، شوهرعمه «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در زمان حکومت پدرش وظیفه تامین و به خدمت گرفتن دختران جوان را برای حرمسرای وی که نام آن را «بخش شادی» گذاشته بودند، داشته است. برخی از این دختران تنها 15 سال سن داشتند.

«کنجی فوجیموتو»، یکی از آشپزان سابق خانواده کیم شرح می‌دهد که کیم جونگ اون انزجار شدیدی از رفتارهای غیراخلاقی و بی‌بندوباری پدرش داشته و اکنون شوهرعمه‌اش را به خاطر سوءاستفاده از جایگاهش مجازات کرده است.

این سرآشپز مدعی است کیم جونگ ایل عاشق خوردن ماهی‌های زنده و شراب‌های گران قیمت فرانسوی بوده است و حتی یک بار وی را به چین فرستاده تا برایش همبرگرهای مک‌دونالد بخرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها