لاریجانی در برنامه شناسنامه؛

مطهری فتنه را در حد یک دعوای داخلی می‌داند

واکنش جواد لاریجانی به دیدار هیأت اروپایی با فتنه گران

اجازه دیدار صادر نشده بود

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: ادعای دادن اجازه به هیئت اروپایی برای دیدار با فتنه‌گران تنها برای پوشاندن اعمال خود آنان است.
کد خبر: ۶۳۲۷۰۳
اجازه دیدار صادر نشده بود

محمد جواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در حاشیه مراسم دومین همایش ملی نقش پژوهش در قانون‌گذاری و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته می‌شود حضرت عالی حول دیدار هیئت پارلمانی اروپا را با نسرین ستوده و جعفر پناهی داده‌اید گفت: من فکر نمی‌کنم هیچکس در جمهوری اسلامی به آنها گفته بود که محرمانه و در جایی بدون اجازه، با فتنه‌گران ملاقات کنید بنابراین عملی که آنها انجام دادند کاملاً نادرست بود و هیچکس نه در مجلس و نه در هیچ جای دیگر به آنها چنین اجازه‌ای را نداده بود.

وی افزود: کار آنها غیر معمول و دور از شئون دیپلماتیک بود.

لاریجانی افزود: از لحاظ سیاسی کار آنها کاملا قابل فهم است آنها می‌خواهند به ته مانده‌های جریان فتنه بگویند که نترسید و ما هوایتان را داریم.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: آنها احساس کردند که در جریان فتنه دچار ضعف اساسی و به همین علت این دیدار انجام شد از این رو چنین کاری کاملا برخلاف همه مقررات بین المللی و ما قاطعانه آن را محکوم می‌کنیم. هیچ‌جایی نه وزارت امور خارجه و نه وزارت اطلاعات و نه قوه قضائیه با چنین درخواستی روبرو نشدند و اگر هم چنین درخواستی به آنها داده می‌شد آن را رد می‌کردند.

لاریجانی مطرح کردن چنین ادعایی را برای پوشاندن کار زشت خودشان عنوان کرد و گفت: ستاد حقوق بشر قوه قضائیه از حقوق تک تک شهروندان دفاع می کند حالا چه محکوم باشند و چه محکوم نباشند.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه برای دفاع از حقوق تک تک شهروندان است و نه برای شکستن قوانین و نرم‌های دیپلماتیک برای کشور معمول است.

وی در پاسخ به این سوال که جواب ستاد حقوق بشر به قطعنامه ضد ایرانی سازمان ملل متحد گفت: جواب این قطعنامه در ستاد حقوق بشر و قوه قضائیه تهیه شده است که در صحن سازمان ملل متحد قرائت شد.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره انفجارهای تروریستی در سطح منطقه گفت: موضع من در قبال این انفجارها کاملا روشن است و من فکر می‌کنم بخش زیادی از طرح‌ریزی آن‌ها در خارج از منطقه انجام می‌شود.

وی افزود: امروز عربستان در دام سیاست‌ها امریکا افتاده است و کشورهای منطفه باید بدانند که با حمایت از تروریست ها تنها به منافع خود ضربه می‌زنند و باید از سیاست‌های آمریکا دوری کنند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها