رییس سازمان انرژی اتمی کشور با حضور در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بر این مساله تاکید کرد که ایران می‌توانست در مذاکرات مدیریت بهتری کند و دست بالاتری داشته باشد.
کد خبر: ۶۲۳۸۳۹
می‌توانستیم در مذاکرات ژنو بهتر عمل کنیم

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: آقای صالحی در جلسه امروز کمیسیون مطرح کرد که نباید از این مذاکرات ذوق‌زده شویم و نه البته این مذاکرات نقطه‌ای برای ناامیدی است، بلکه راه بلندی در پیش داریم که باید مسیرمان را پیگیری کنیم.

او ادامه داد: آقای صالحی تاکید کرد که تعاملاتی با 1+5 انجام شده بود و از یک سال و نیم قبل موضوع مذاکرات را در رسانه‌ها بیان می‌کردند لذا از همان وقت کارهای فراوانی انجام شده بود یعنی شرایط داخلی و شرایط بین‌المللی فراهم شد و بعد این اتفاق افتاد.

سلیمی عنوان کرد: البته ایشان گفتند که ما می‌توانستیم در این مذاکرات بهتر عمل کنیم و دست بالاتری داشته باشیم، نظام از نظر قدرت‌نمایی در اوج است، کلید نهایی منطقه در دست ماست البته خطوط قرمزی هم روشن شده و اگر غربی‌ها در این شش ماه از تعهداتشان تخطی کنند قطعا مسیر ما قابل بازگشت است و به دلیل مقاومت 10 ساله و پیشرفت‌هایی که داشتیم، غرب ناچار به مذاکره شده، والّا اگر چند سال قبل بود، ما به هیچ وجه چیزی نداشتیم که غرب ناچار شود وارد مذاکره با ما بشود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: طبق گفته صالحی، ما در بحث تحقیق و توسعه کارهایمان را انجام می‌دهیم و هیچ محدودیتی نخواهیم داشت، در بحث تحقیقات نیز صحبت‌هایی شد و ایشان گفتند که ان‌شاءالله باید برای تولید 4 هزار مگابایت برق در کوتاه‌مدت برنامه‌ریزی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها